Witaj, Nieznajomy

Forum wykorzystuje tzw. mechanizm ciasteczek (ang. cookies). U偶ywaj膮c forum wyra偶asz zgod臋 na ich przechowywanie w pami臋ci przegl膮darki i twojego komputera. Je偶eli nie zgadzasz si臋 na ich wykorzystanie, zmie艅 ustawienia przegl膮darki.

Ostatnia wizyta: Obecny czas: Pon, 19 Lis 2018, 10:07


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 2 posty(贸w) ] 
Autor Wiadomo艣膰
 Temat postu: 0. Wprowadzenie do Wioski Fantasy
PostWys艂any: Wto, 05 Lip 2016, 15:22 
W艂ochata dzidzia
Awatar u偶ytkownika

Do艂膮czenie: Wto, 29 Kwi 2008, 13:14
Posty: 1813
Miejscowo艣膰: Pozna艅
Pu艂kownik wychyli艂 ostatni, g艂臋boki 艂yk ze swojego kufla.

- Przypuszczam, 偶e jakie艣 plotki ju偶 si臋 rozchodz膮 - stwierdzi艂, odwracaj膮c g艂ow臋 do w贸jta.

- Ano, ja r贸wnie偶. - Krasnolud pokiwa艂 g艂ow膮. - Nie dziwi艂bym si臋, gdyby jacy艣 przypadkowi go艣cie widzieli t臋 bitw臋.

- No w艂a艣nie. W ko艅cu dwa smoki lata艂y wam tu nad g艂owami - zauwa偶y艂 wojskowy, ca艂y czas siedz膮c wygodnie przechylony na bok, patrz膮c gdzie艣 w k膮t pomieszczenia. Po chwili u艣miechn膮艂 si臋 szeroko do gospodarza, kt贸ry podszed艂 akurat, by postawi膰 przed nimi kolejn膮 porcj臋 rubinowego, pachn膮cego przyjemn膮 艣wie偶o艣ci膮 piwa.

Pu艂kownik Vist Melgaunt by艂 go艣ciem w Anduinie. Przyby艂 ze swoim adiutantem w odpowiedzi na wys艂ane przez druid贸w wezwanie o wsparcie, by zgromadzi膰 wszelkie wiadomo艣ci na temat ostatnich niesamowitych wydarze艅 w dolinie. Naprzeciw oficera przy jednym stoliku zasiada艂 Danko Zaganbiram, w贸jt wioski, do艣wiadczony 偶yciem krasnolud.

- Ha! Dzi艣 wszystko na koszt Fyntarii! - Bia艂obrody zarz膮dca wzni贸s艂 sw贸j kufel i wypi艂 spory haust.

- Prawd臋 m贸wi膮c, to mogli by膰 w okolicy gapie - kontynuowa艂 偶o艂nierz. - Bandy zbir贸w z Renianu ostatnio robi膮 wr臋cz regularne patrole, 偶eby si艂膮 podporz膮dkowa膰 sobie okolic臋. Mieli艣my do czynienia ju偶 z takimi. Zreszt膮 wie艣niacy w Idiranie maj膮 podobne my艣lenie, co oni. Je艣li do doliny 艣ci膮ga艂o ostatnio wiele... barwnych postaci, to pewnie kt贸ra艣 z nich mog艂a by膰 艣ledzona lub po fakcie 艣cigana, a w takim razie w mie艣cie i dalej na p贸艂nocy mog膮 ju偶 wiedzie膰 co艣 o tych wydarzeniach.

- Nie ma co si臋 piekli膰. - Danko uni贸s艂 d艂o艅, uspokajaj膮c gestem towarzysza. - Mogli widzie膰 Veirn臋 i jej wychudzonego kole偶k臋 w powietrzu, no i te wszystkie wybuchy 艣wiat艂a. Gdyby byli na tyle blisko, 偶eby co艣 wi臋cej wiedzie膰, kto艣 by ich wyw臋szy艂. Jak s膮 plotki, to pewnie ka偶da inna. Nasz膮 rol膮 jest, 偶eby pilnowa膰 takiego uk艂adu.

- Fakt. Dorzu膰my kilka wersji wydarze艅 od siebie. Nawet je艣li wyciek艂o co艣 o konwoju, to raczej nikt nie ma wiarygodnych informacji.

- No i o tym m贸wi臋! - zakrzykn膮艂 krasnolud. - To co, ma si臋 rozumie膰, 偶e do roboty wysy艂amy tych naszych chojrak贸w z dalekich stron, taje?

- Taje. - Vist u艣miechn膮艂 si臋 lekko rozbawiony. - Tych zaufanych, kt贸rzy potrafi膮 sobie poradzi膰. Znasz si臋, panie w贸jcie, na charakterach. Wierz臋, 偶e nikt z nich nie zdradzi sprawy. Bo w istocie... - Pu艂kownik przygas艂 nieco. - W istocie nie wiem, czy mamy kogokolwiek innego, komu mo偶emy zaufa膰 w tej chwili - sko艅czy艂 gorzko.

- Rozchmurz si臋! Szkoda co prawda, 偶e nie wchodzi w gr臋 wys艂anie kogo艣 z wioski, ale dostrzegam to ryzyko, co m贸wi艂e艣, 偶e kto艣 z doliny ich rozpozna i po艂膮czy w膮tki. A skoro kto艣 tak porz膮dny, jak ty, jest w armii, to na pewno kto艣 wi臋cej warto艣ciowy si臋 znajdzie, wi臋c sprawa nie jest stracona! A ci przybysze, jak Azat, Idvar, tygrys, panienka szamanka, nawet ten pajac z mandolin膮, to naprawd臋 godne towarzystwo!

- I b臋dzie trzeba powierzy膰 to im - oznajmi艂 zdecydowanym tonem Melgaunt. - Z Kiouhanem musimy w mi臋dzyczasie odwiedzi膰 biblioteki i archiwa, 偶eby wiedzie膰, co dalej.

- R贸bcie, co konieczne. To co, rozumiem, 偶e bitwa by艂a z jakim艣 prostym nekromant膮, co si臋 przypa艂臋ta艂, a wojskowy przew贸z zawiera jakie艣 wa偶ne pierdo艂y?

- Tak, wa偶ne pierdo艂y to dobre okre艣lenie.

Danko wzni贸s艂 kufel i wraz z towarzyszem wypi艂 toast za powodzenie zadania, po czym wr贸cili do rozpami臋tywania starych dobrych czas贸w i g艂o艣nego przeklinania na szuje pokroju Maelana czy Schrullsa...


Witaj w Wiosce Fantasy, przyjacielu. Jest ona sesj膮 RPG przez forum budowan膮 z my艣l膮 o graniu na do艣膰 du偶膮 skal臋 - z wieloma postaciami i licznymi w膮tkami przez d艂ugi czas. Liczy膰 mo偶esz zar贸wno na wiele personalnych k艂opot贸w 艣cigaj膮cych bohater贸w, jak i epickie zwroty akcji zmierzaj膮ce mo偶e nawet do misji ratowania 艣wiata.


Darva艅ska wioska w dolinie Rastadt zwana Anduin膮 mia艂a ostatnio do czynienia z czarnoksi臋偶nikiem pragn膮cym zniszczy膰 ca艂膮 okolic臋 i wybi膰 jej mieszka艅c贸w oraz przybysz贸w, kt贸rzy pojawili si臋 w niej licznie. Ca艂a sprawa mia艂a drugie dno zwi膮zane z tajnym, mi臋dzynarodowym, wojskowym projektem. Ratunek okaza艂 si臋 nadej艣膰 ze strony owych podr贸偶nik贸w, kt贸rzy go艣cili w niej akurat, po cz臋艣ci przez przypadek. Cho膰 jeszcze par臋 dni wcze艣niej nawet si臋 nie znali, tylko owi w臋drowcy po uformowaniu dru偶yny byli w stanie ocali膰 sytuacj臋 i pokona膰 nekromant臋. Teraz z kolei uznano, 偶e jedynie oni nadaj膮 si臋 do kontynuowania misji zwi膮zanej z przedsi臋wzi臋ciem armii. Barwna gromadka ruszy艂a wi臋c na p贸艂noc, w g艂膮b g贸r, ku rozdartemu zamieszkami Renianowi, by stamt膮d m贸c uda膰 si臋 do krain krasnolud贸w.


Te wydarzenia mia艂y miejsce w rozgrywce w latach 2013-2015, a ich bohaterowie to postacie graczy-weteran贸w. Czas jednak, by troch臋 rozrusza膰 towarzystwo i do艂膮czy膰 do niego nowe twarze. Mo偶na liczy膰 na bardziej odwo艂uj膮ce si臋 do biografii protagonist贸w w膮tki oraz bardziej g艂adkie wplatanie nowych os贸b i element贸w ni偶 mia艂o to miejsce w starej konwencji.


Akcja osadzona jest w 艣wiecie Eiranu. To realia pe艂ne r贸偶nych ras rozrzuconych i zmieszanych w licznych nacjach, kt贸rych ci膮g艂e wojny odbieraj膮 spok贸j prostym mieszka艅com. Warto wi臋c mie膰 艣wiadomo艣膰, 偶e wrogiem bohatera zwykle b臋dzie nie krwio偶erczy potw贸r czy plemi臋 bezmy艣lnych stwork贸w, lecz raczej bezwzgl臋dny dow贸dca z drugiej strony barykady albo chc膮cy wykorzysta膰 wojenny zam臋t intrygant. Dobrze wiedzie膰 te偶, 偶e istnieje ma艂e pa艅stwo, gdzie krasnoludy i elfy 偶yj膮 jako jeden nar贸d pozostaj膮cy w przyjacielskich relacjach ze szczepami goblinoid贸w, podczas gdy w innych rejonach kontynentu ludzie tocz膮 krwawe wojny z lud藕mi, jaszczury z jaszczurami, orkowie z orkami i tak dalej.


Kr贸lestwo Darvanu stanowi zachodni kraniec 艂uku pa艅stw zaliczanych do krain p贸艂nocy, wyznaczanego przez dwa pot臋偶ne 艂a艅cuchy g贸rskie. Przemierzaj膮c 贸w wielki region, pocz膮wszy od wspomnianego p贸艂wyspu najpierw wkroczy艂oby si臋 w kolosalne g贸ry, w kt贸rych g艂臋binach 偶yj膮 krasnoludy oraz gnomy. Dalej na wschodzie owych ch艂odnych ziem znajduj膮 si臋 lasy b臋d膮ce kolebk膮 kultur elf贸w, a na po艂udnie od nich - liczne pa艅stwa zdominowane przez ludzi. Sam Darvan za艣 jest najbardziej zr贸偶nicowanym rasowo pa艅stwem 艣wiata.

Wspomniane 艂a艅cuchy g贸rskie w du偶ej mierze wyznaczaj膮 geografi臋 ca艂ego kontynentu Arminoru. Zachodni, czyli masyw Ghoddaern, biegnie bowiem od p贸艂nocnego jego skraju, a偶 po przeciwleg艂y na po艂udniu, le偶膮cy w r贸wnie mro藕nych krainach po drugiej stronie 艣wiata, za cesarstwem jaszczur贸w. W stanowi膮cej dom krasnolud贸w Andalirii zbiega si臋 za艣 z G贸rami Tynejskimi. Pomi臋dzy owymi dwoma masywami, a na p贸艂noc od Pustyni Unthalskiej, mieszcz膮 si臋 surowe stepy znane jako Rogate R贸wniny Ge'Punikh. Mieszkaj膮 w nich klany goblinoid贸w i cz臋艣ci zwierzoludzi, czasem spotyka si臋 te偶 barbarzy艅skie plemiona innych ras. Dawniej 贸w wbijaj膮cy si臋 klinem w pasmo kraj贸w p贸艂nocy, nieurodzajny, pe艂en gro藕nych bestii p艂askowy偶 mia艂 by膰 wi臋zieniem dla tych twardosk贸rych narod贸w, zw艂aszcza ork贸w. Zepchn臋艂y ich tu militarne dzia艂ania kr贸lestw ludzi i ich sojusznik贸w. Min臋艂o jednak, licz膮c z pewnym marginesem, w艂a艣ciwie ca艂e tysi膮clecie i szczepy zd膮偶y艂y podporz膮dkowa膰 sobie te ziemie, tworz膮c now膮 kultur臋 i b臋d膮c w stanie walczy膰 na wiele front贸w z otaczaj膮cymi wrogami.

Obecna akcja ma miejsce w g贸rach przy po艂udniowej granicy Andalirii, nieopodal ziem niczyich, zamieszkanych przez olbrzymy. Mieszka艅cy wioski w dolinie Rastadt na og贸艂 偶yli handlem z miastem Renian odleg艂ym o dzie艅 marszu. Obecnie w Renianie wybuch艂y powa偶ne zamieszki i spora jego cz臋艣膰 jest zniszczona, a wielu mieszka艅c贸w obawia si臋 o swoje 偶ycie. Ca艂a sytuacja opiera si臋 na rasistowskich zap臋dach ze strony cz臋艣ci ludzi, stanowi膮cych wi臋kszo艣膰 w mie艣cie. Przerodzi艂y si臋 one zreszt膮 w niemal separatystyczny zryw d膮偶膮cy do zwi臋kszenia suwerenno艣ci wzgl臋dem kr贸lestwa. Jednak w艂a艣nie Renian jest obecnym celem zadania. Adaliria z kolei to kraina, kt贸r膮 krasnoludy zmusi艂y do pos艂usze艅stwa mimo ci臋偶kich warunkach - na powierzchni mro藕nych ska艂 znalaz艂y spos贸b, by uprawia膰 ziemi臋 i hodowa膰 zwierz臋ta, za艣 w g艂臋binach tuneli wyku艂y ca艂e miasta. Granicz膮cy z oceanem zach贸d Andalirii jest domem gnom贸w, kt贸re kojarzy si臋 zwykle z tym, 偶e tworz膮 tam swe cudaczne wynalazki 艂膮cz膮ce krasnoludzki kunszt runiczny z nowatorskimi pomys艂ami. Z roku na rok w艂adcy g贸r wysy艂aj膮 coraz wi臋cej wojsk do obrony przed wrogiem z r贸wnin.


Kluczowym elementem kszta艂tuj膮cym 艣wiat Eiranu jest sfera magii oraz duchowo艣ci. S膮 to bowiem realia, w kt贸rych w ka偶dej dzieci臋cej zgrai kumpli mo偶na znale藕膰 m艂okosa ucz膮cego si臋 w艂ada膰 czarami, a ponad g艂owami 偶ywych toczy si臋 zupe艂nie rzeczywista walka anio艂贸w i demon贸w.

Co warto wiedzie膰? Po pierwsze, ca艂y namacalny 艣wiat przenikaj膮 idee odpowiadaj膮ce bytom w nim, stanowi膮ce ich transcendentn膮 to偶samo艣膰, za艣 贸w bezcielesny wymiar przepe艂niony jest ponadto nie艣miertelnymi duszami zmar艂ych. St膮d te偶 pochodz膮 r贸偶nej ma艣ci astralne istoty. Wszystko to razem wzi臋te nazywa si臋 Py艂em. I cho膰 ka偶da kultura przedstawia w艂asne spojrzenie na ca艂膮 dziedzin臋 i na inne sprawy k艂adzie szczeg贸lny nacisk w obrz臋dach i kodeksach, wszystkie znaj膮 mniej wi臋cej ten og贸lny zarys. Jednak udowodniona s艂uszno艣膰 takiego pojmowania 艣wiata i jej powszechne uznanie nie sprawiaj膮 wcale, 偶e moralno艣膰 jest jasno okre艣lona, a 偶ycie proste - bo tak nie jest. Ale wiem, 偶e bardziej od egzystencjalnych bol膮czek interesuj膮ce s膮 wierzenia i obrz臋dy, przejd藕my wi臋c do tego. R贸偶ne kultury na r贸偶ne sposoby i w r贸偶nym stopniu oddaj膮 cze艣膰 r贸偶nym bytom nie艣miertelnego 艣wiata. Ludzie i krasnoludy modl膮 si臋 do pot臋偶nych anio艂贸w, studiuj膮 偶ywoty swoich 艣wi臋tych patron贸w, a z ich s艂贸w czyni膮 przykazania. Szczepy Ge'Punikh uprawiaj膮 spirytyzm, dzi臋ki rytua艂om kontaktuj膮c si臋 z niezliczonymi przodkami, czerpi膮c od nich rady i pragn膮c wype艂nia膰 ich wol臋. Elfickie kultury nawi膮zuj膮 kontakt z naturalnym otoczeniem, staraj膮c si臋 zrozumie膰 mistycyzm otaczaj膮cego ich 艣wiata na poziomie idei, ws艂uchuj膮c si臋 w my艣li kniei i niesko艅czon膮 harmoni臋 Py艂u. Te trzy g艂贸wne nurty w r贸偶nych zak膮tkach 艣wiata mieszaj膮 si臋 lub walcz膮 ze sob膮, ale za wszystkimi stoi podobna idea - dotrze膰 do spe艂nienia, wolno艣ci i szcz臋艣cia w wiecznym po艣miertnym 偶yciu. Co nie znaczy oczywi艣cie, 偶e ka偶dy 偶yj膮cy kieruje si臋 idea艂ami wiary.

Po drugie, duchowe i materialne zjawiska oraz byty stanowi膮 jedn膮 ca艂o艣膰, wsp贸艂graj膮c i ingeruj膮c w siebie wzajemnie nieustannie na ka偶dym kroku. Du偶膮 za艣 kategori膮 takich w艂a艣nie fenomen贸w na granicy obu sfer jest magia. Definiuje si臋 j膮 jako manifestacje woli bez po艣rednictwa cia艂a, a poprzez nici budowane w Pyle. Zjawiska magii mo偶na bada膰, a nawet opisywa膰 prawami i wzorami, stanowi膮 one bowiem co艣 rzeczywistego i regularnego, element funkcjonowania reali贸w. Wszystkie dziedziny sk艂adaj膮ce si臋 na wielkie spektrum owych powi膮zanych z Py艂em fenomen贸w stanowi膮 co艣 tak powszechnego i kluczowego w Eiranie, 偶e ci臋偶ko to pomin膮膰, zignorowa膰. Praktycznie ka偶da 偶ywa osoba jest w stanie z mniejszymi lub wi臋kszymi trudno艣ciami opanowa膰 cho膰 podstawy sztuki tworzenia czar贸w, za艣 te o gorszych predyspozycjach do niej nadrabiaj膮 skuteczno艣ci膮 pod艣wiadomych mechanizm贸w ochrony przed wrogimi zakl臋ciami. Magia to nie tylko instynktowne manifestacje mocy w 偶ywio艂ach oraz 艣cis艂e budowanie z podstawowych w臋z艂贸w z艂o偶onych zakl臋膰 wykorzystuj膮cych zawi艂e prawa - cho膰 to w tym zamykaj膮 si臋 zdolno艣ci, na kt贸rych skupiaj膮 si臋 typowi magowie. Mniej typowymi bowiem s膮 te偶 kap艂ani, szamani, druidzi, wi臋kszo艣膰 tego rodzaju duchownych. Do tego dochodz膮 dziedziny na og贸艂 mniej widowiskowe, cho膰 daj膮ce kolejne du偶e mo偶liwo艣ci - alchemia zajmuj膮ca si臋 relacjami pomi臋dzy barwami esencji duchowych i wykorzystywaniem ich materialnych ekstrakt贸w czy runy pozwalaj膮ce zapisywa膰 formu艂y, kt贸re nabieraj膮 mocy sprawczej jako trwa艂e lub warunkowo aktywowane zakl臋cia. No i oczywi艣cie czarna magia - kt贸rej nieco rozmyta definicja uwzgl臋dnia brutalne 艂amanie duchowych barier by zadawa膰 bezpo艣rednie krzywdy, niewolenie umar艂ych i powo艂ywanie do istnienia demon贸w. To wszystko stanowi jedn膮 ca艂o艣膰, kt贸rej elementy przenikaj膮 si臋 w mn贸stwie kombinacji, stanowi膮c jeden z fundament贸w 艣wiata.

Po trzecie wreszcie, magia nie jest hermetycznym straszyd艂em, kt贸rym zajmuj膮 si臋 s臋dziwi czarodzieje mamrocz膮cy skomplikowane zakl臋cia i na tym ko艅czy si臋 jej wp艂yw na 艣wiat. Impuls energii wywo艂any my艣l膮 zdolny jest odtr膮ci膰 miecz wroga, par臋 prostych run bez trudu ochroni wra偶liwy materia艂 przed nadmiarem wilgoci, a druidyczny rytua艂 pozwala ocali膰 plony przed chorob膮. Czasem ch艂opskie dziecko odkryje w sobie moc manipulowania energi膮 w otoczeniu i spontanicznego czarowania, czasem szlachta po艣le nastoletnie potomstwo do szko艂y pod oko profesjonalnych mag贸w, bo odnaleziono w nim potencja艂, czasem doros艂y rzemie艣lnik mimo kiepskich predyspozycji zacznie trenowa膰 tkanie czar贸w, by poszerzy膰 swoje mo偶liwo艣ci.


To chyba najwa偶niejsze rzeczy ze 艣wiata. Co za艣 do mechanicznych zasad gry, opieramy si臋 na systemie Fate Core, wiedz臋 czerpi膮c przede wszystkim z SRD. W takiej rozgrywce uczestnik zabawy ma okre艣lony regu艂ami wp艂yw nie tylko na dzia艂ania swojej postaci, ale tak偶e na przychylno艣膰 w膮tk贸w opowie艣ci wobec niej. Sesja w Fate nie polega tylko na przyj臋ciu perspektywy postaci i staraniu si臋 by膰 dla niej jak najlepszym umys艂em, by rozgry藕膰 scenariusz Mistrza Gry i pokona膰 go. Zamiast tego, g艂贸wna o艣 rozgrywki, zwi膮zana z Aspektami i punktami losu, skonstruowana jest tak, by bohater musia艂 czasem zrobi膰 co艣 niekorzystnego, a gracz sam mo偶e cz臋sto podj膮膰 decyzj臋, co z艂ego przytrafia si臋 jego postaci, kiedy taki w膮tek stanowi艂by co艣 efektownego w fabule.


C贸偶 wi臋cej m贸wi膰? Zapraszam do gry! Poszczeg贸lne numerowane tematy w dziale technicznym wprowadz膮 ci臋 w gr臋, pozwalaj膮c stworzy膰 posta膰 i do艂膮czy膰 do zabawy, w mi臋dzyczasie zapoznaj膮c si臋 z opisami 艣wiata, mechaniki, regu艂ami pisania i tak dalej.

  • 1. Jak stworzy膰 Kart臋 Postaci - szablon i instrukcja tworzenia opisu bohatera zgodnie z regu艂ami mechaniki, 艣wiatem i konwencj膮. Zawarta jest tu gar艣膰 najwa偶niejszych informacji o realiach i systemie, a tak偶e przewodnik po procesie budowania KP dla przyk艂adowej postaci.
  • 2. Regulamin - gar艣膰 fundamentalnych zasad obowi膮zuj膮cych w dzia艂ach gry. Mowa tu g艂贸wnie o podstawowych kwestiach, w kt贸rych przewinienia mog膮 by膰 karane kasacj膮 post贸w, blokadami itp.
  • 3. Eiran - 艣wiat gry - opis reali贸w rozgrywki, dotycz膮cy g艂贸wnie uniwersalnych kwestii, takich jak magia, duchowo艣膰, poziom cywilizacyjny, najwa偶niejsze w膮tki historyczne i polityczne oraz og贸lna konwencja.
  • 4. Rasy Eiranu - opisy poszczeg贸lnych ras zamieszkuj膮cych 艣wiat. Zapoznanie si臋 z charakterystyk膮 naturalnych cech poszczeg贸lnych z nich oraz najwa偶niejszymi cechami kultur, w jakich mo偶esz je znale藕膰, pozwol膮 wybra膰 t臋, jak膮 chcesz gra膰.
  • 5. Geografia 艣wiata - mapy globu i wa偶nych dla rozgrywki region贸w wraz z opisami najwa偶niejszych cech krain i pa艅stw.
  • 6. Mechanika - charakterystyka systemu Fate Core i dog艂臋bny opis jego fundament贸w z przyk艂adami wykorzystania w grze.
  • 7. Regu艂y wypowiedzi - opis sposobu formu艂owania poprawnych post贸w w rozgrywce oraz wskaz贸wki maj膮ce j膮 usprawni膰 na d艂u偶sz膮 met臋.
  • 8. Informacje o Wiosce i otoczeniu - charakterystyka okolic, w kt贸rych znajduj膮 si臋 bohaterowie, opisy postaci niezale偶nych i streszczenie dotychczasowych wydarze艅.
  • 9. Porady dla graczy - gar艣膰 przemy艣le艅 na temat RPG, formu艂y PBF, priorytet贸w przyj臋tych w tworzeniu Wioski i wskaz贸wki w kwestiach tworzenia ciekawych postaci i dobrego grania.
  • 10. Poradnik modernizacji starych KP - wskaz贸wki maj膮ce pom贸c graczom poprzedniej ods艂ony Wioski w dostosowaniu postaci do nowych warunk贸w.
  • 11. Aktualno艣ci, nieobecno艣ci, kwestie techniczne - w膮tek zawieraj膮cy istotne w danej chwili informacje wymieniane pomi臋dzy graczami i MG poza gr膮. Mowa tu o zapowiadanych nieobecno艣ciach, potencjalnych przeskokach czasowych w grze i wszelkich problemach r贸偶nej ma艣ci.

_________________
Wioska Anduina stan臋艂a otworem dla podr贸偶nik贸w i awanturnik贸w - zawitaj do niej czym pr臋dzej!


G贸ra
Offline Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: 0. Wprowadzenie do Wioski Fantasy
PostWys艂any: Pon, 23 Kwi 2018, 04:16 
Przybysz

Do艂膮czenie: Pon, 23 Kwi 2018, 04:08
Posty: 5
Thank you for the article you wrote.

Gclub 喔∴阜喔笘喔粪腑


G贸ra
Offline Profil E-mail  
 
Wy艣wietl posty z poprzednich:  Sortuj wed艂ug  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 2 posty(贸w) ]  Moderator: MG Wioski

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina


Kto jest na forum

U偶ytkownicy przegl膮daj膮cy to forum: Brak zarejestrowanych u偶ytkownik贸w oraz 1 go艣膰


Nie mo偶esz zak艂ada膰 nowych temat贸w na tym forum
Nie mo偶esz odpowiada膰 w tematach na tym forum
Nie mo偶esz edytowa膰 swoich post贸w na tym forum
Nie mo偶esz usuwa膰 swoich post贸w na tym forum
Nie mo偶esz dodawa膰 za艂膮cznik贸w na tym forum

Szukaj:
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group