Witaj, Nieznajomy

Forum wykorzystuje tzw. mechanizm ciasteczek (ang. cookies). U偶ywaj膮c forum wyra偶asz zgod臋 na ich przechowywanie w pami臋ci przegl膮darki i twojego komputera. Je偶eli nie zgadzasz si臋 na ich wykorzystanie, zmie艅 ustawienia przegl膮darki.

Ostatnia wizyta: Obecny czas: Czw, 22 Sie 2019, 01:49


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina




Zamkni臋te forum Ten temat zosta艂 zablokowany, nie mo偶esz edytowa膰 ani pisa膰 nowych post贸w.  [ 1 post ] 
Autor Wiadomo艣膰
 Temat postu: [Info] Kr贸lestwo Darvanu
PostWys艂any: Czw, 05 Mar 2015, 18:18 
W艂ochata dzidzia
Awatar u偶ytkownika

Do艂膮czenie: Wto, 29 Kwi 2008, 13:14
Posty: 1813
Miejscowo艣膰: Pozna艅
Image

:akapit:Kr贸lestwo Darvanu jest wielorasowym pa艅stwem le偶膮cym w p贸艂nocnej cz臋艣ci Arminoru, czyli najwi臋kszego z l膮d贸w Eiranu. Znajduje si臋 na zachodnim skraju tego regionu, obejmuj膮c w swych granicach cz臋艣膰 G贸r Andalirskich i znaczny obszar masywu Ghoddaern oraz ziemie le偶膮ce za nimi. Graniczy z gnomi膮 Now膮 Jubeli膮 oraz maj膮cym nad ni膮 zwierzchnictwo krasnoludzkim Kr贸lestwem Andalirii na p贸艂nocnym wschodzie, z Republik膮 Noldesu na niewielkim odcinku na po艂udniu oraz z Ge'Punikh, czyli ziemiami Wygnanych. Nieraz Ziemie Olbrzymie uznaje si臋 za odr臋bne od Ge'Punikh. Posiada d艂ug膮 i rozwini臋t膮 lini臋 brzegow膮 nad Oceanem Graldi艅skim, za po艣rednictwem kt贸rego handluje z Vaur'Adein, p贸艂nocnymi wyspami i krajami po艂udniowego wybrze偶a, a w mniejszym stopniu tak偶e z Bagaron膮 i Kiradan.

Warunki naturalne

:akapit:Kraj znajduje si臋 w strefie umiarkowanego, 艂agodnego klimatu, cho膰 spora cz臋艣膰 p贸艂nocnych ziem dotykana jest nieustaj膮cym mrozem p贸艂nocy. Z drugiej strony jednak po艂udniowy skraj cechuje si臋 bardzo ciep艂ymi i przyjaznymi warunkami. Mimo wszystko jednak Darvan jest znacznie ch艂odniejszy i mniej zr贸偶nicowany pod wzgl臋dem klimatu, ni偶 Fyntaria, b臋d膮ca najwa偶niejszym i najwi臋kszym z pa艅stw zdominowanych przez ras臋 ludzk膮. W g艂贸wnej cz臋艣ci kr贸lestwa lata bywaj膮 upalne, za艣 zimy okrutnie mro藕ne.

:akapit:Ziemie kr贸lestwa le偶膮 pomi臋dzy zachodnim oceanem, a wielkim 艂a艅cuchem g贸rskim, co owocuje spor膮 rozmaito艣ci膮 teren贸w jak na taki rozmiar terytorium. W obr臋bie masywu G贸r Andalirskich i zachodniej cz臋艣ci p贸艂nocnego Ghoddaern, w granicach Darvanu znajduj膮 si臋 G贸ry Trakackie (pomi臋dzy Renian a Meddaner) i G贸ry Hanshelskie (po艂udnie od Garnead) oraz Wy偶yna Ferecka (mi臋dzy Renianem a Dalane膮). Wi臋kszo艣膰 krainy stanowi膮 rozleg艂e po艂acie r贸wnin i las贸w.

:akapit:Przez ziemie Darvanu p艂ynie wiele pi臋knych rzek, z czego dwie najwa偶niejsze maj膮 swe 藕r贸d艂a w g贸rach terytorium krasnolud贸w w pobli偶u miasta Raddar. S膮 to wpadaj膮ca do Jeziora Arlingardzkiego Mahsanna oraz biegn膮cy przy Renianie i Fantellinie Koirit sp艂ywaj膮cy do Zatoki Quallin.

Historia

:akapit:Przed pojawieniem si臋 ludzi na kontynencie, ziemie te stanowi艂y tereny sporne, o kt贸re zabiegali w艂adcy krasnolud贸w i ork贸w, a tak偶e kilka rod贸w elfickich. Pozosta艂o艣ciami po andalirskich podbojach s膮 Arlingard oraz Stalltengard. Gdy ludzie, uciekaj膮c ze swej zniszczonej przez nowo przyby艂e na 艣wiat demony, dobili do wschodnich brzeg贸w Arminoru, stworzono mi臋dzynarodowe traktaty, na bazie kt贸rych oddane im zosta艂y liczne tereny zamieszkane wcze艣niej przez rdzenne rasy, a tak偶e przez t臋 cz臋艣膰 nizio艂k贸w, kt贸ra kilka pokole艅 wcze艣niej opu艣ci艂a ludzkie krainy. Ziemie obecnego Darvanu przesz艂y w r臋ce ork贸w.

:akapit:Jednak w dobie wzajemnych oskar偶e艅 nie by艂o szans, by przybysze z utraconego Halvengardu stworzyli jedno kr贸lestwo tak, jak 偶yli na swym ojczystym kontynencie. Lud ten ju偶 wcze艣niej by艂 g艂臋boko podzielony, a teraz zaistnia艂a mo偶liwo艣膰, by te podzia艂y uwidoczni膰 na mapach. Dopiero po przesz艂o stu latach Fyntari臋 zjednoczono i pogodzono. Mimo tego jednak, Imperium Unthalu pozosta艂o odr臋bnym pa艅stwem.

:akapit:Kr贸lestwo Darvanu utworzono w 563 roku po narodzinach demon贸w. Przez po艂ow臋 millenium kontynent by艂 dzielony przez liczne wojny i szczeg贸lnie regularnie dochodzi艂o do star膰 mi臋dzy lud藕mi, a rasami goblinoid贸w. Motywacj膮, by zagarn膮膰 urodzajne ziemie za g贸rami Ghoddaern, nale偶膮ce do tych ostatnich, sta艂 si臋 proceder porywania ludzi oraz przedstawicieli innych ras w celu oddania ich w niewol臋 do na po艂udnie, co odbywa艂o si臋 za po艣rednictwem morza. Bez 艣wiadomo艣ci, 偶e niewolnicy trafiali g艂贸wnie do Unthalu, a nie zgodnie z przypuszczeniami (i deklaracjami pos艂贸w pustynnego imperium) w r臋ce reptilion贸w, sojusz Fyntarii, Vin'Aliru i Andalirii powali艂 kraj ork贸w na kolana, odbieraj膮c im sporn膮 krain臋, a wi臋c te偶 dost臋p do morza. Ogry, orkowie, gobliny, koboldy oraz ich zwierzoludzcy sojusznicy zostali zepchni臋ci na rozleg艂e i nieprzyjazne r贸wniny Ge'Punikh pomi臋dzy masywami Ghoddaern i G贸r Tynejskich.

:akapit:Darvan pierwotnie by艂 terenem zale偶nym bezpo艣rednio od Fyntarii, jednak wkr贸tce elfy oraz krasnoludy zg艂osi艂y si臋 po sw贸j udzia艂 w zwyci臋stwie. Wojska fyntaryjskie by艂y gotowe do wyniszczaj膮cej walki, jednak w艂odarze nowych teren贸w wykazali si臋 rozs膮dkiem i w por臋 og艂osili niepodleg艂o艣膰 od kr贸lestwa Feniksa. Nowo utworzone Kr贸lestwo Darvanu podpisa艂o liczne rozmaitej natury traktaty z Andaliri膮 i Vin'Alirem, co zaowocowa艂o pokojem i szerok膮 wymian膮 handlow膮, a w p贸藕niejszej perspektywie du偶膮 r贸偶norodno艣ci膮 rasow膮 w kraju.

:akapit:P贸藕niejsza historia jest wype艂niona wieloma wa偶nymi wojnami. Pierwsza z nich by艂a kontynuacj膮 konfliktu o ziemie z orkami, a sko艅czy艂a si臋 zwyci臋stwem Darvanu. Mimo wygranej w walce, kr贸l Maverias Kreator postanowi艂 darowa膰 goblinoidom pok贸j na niekrzywdz膮cych wobec nich warunkach oraz zaproponowa膰 zawi膮zanie dyplomatycznych stosunk贸w, wymiany handlowej i mo偶liwo艣膰 swobodnego wst臋pu Ge'Punijczyk贸w na ziemie Kr贸lestwa. Pozwoli艂o to unikn膮膰 dalszych okrutnych walk, jednak 艣ci膮gn臋艂o na Darvan nieprzychylne spojrzenia ze strony pozosta艂ych pa艅stw kontynentu. Ostatecznie po dw贸ch pokoleniach kraj zza Ghoddaern ponownie do艂膮czy艂 do wojny przeciw orkom po stronie Fyntarii, by unikn膮膰 jeszcze gorszego scenariusza. Jednocze艣nie wielu zielonosk贸rych wci膮偶 chroni艂o si臋 na ziemiach Kr贸lestwa.

:akapit:Ta historia walk i pokoj贸w i zachowywania wzgl臋dnej neutralno艣ci w sporach dotycz膮cych wygna艅c贸w na ziemiach Ge'Punikh oraz innych krain ci膮gnie si臋 w podobnej formie do dzi艣.

Polityka i spo艂ecze艅stwo

:akapit:Kr贸lestwo Darvanu jest pa艅stwem wielorasowym, g艂贸wnie zdominowanym jednak przez ludzi, kt贸rzy stanowi膮 nieca艂膮 po艂ow臋 jego narodu. Pozosta艂膮 cz臋艣膰 mo偶na niemal偶e r贸wno podzieli膰 pomi臋dzy krasnoludy, elfy, nizio艂k贸w, przedstawicieli ras Ge'Punikh oraz przedstawicieli pozosta艂ych ras (w tym reptilion贸w, saidir贸w, sidian贸w, gremlin贸w, gnom贸w). Ludy te 偶yj膮 we wzgl臋dnej harmonii, cho膰 w czasie wojny wi臋kszo艣膰 zielonosk贸rych stara si臋 zataja膰 sw膮 obecno艣膰 w Kr贸lestwie w obawie przed wojskiem - ludno艣膰 jednak zwykle pomaga w ukrywaniu si臋.

:akapit:Ustrojem Darvanu jest monarchia elekcyjna - do偶ywotnio panuj膮cy kr贸l jest wybierany przez szlacht臋. Obecnym w艂adc膮 jest Kr贸l Elekt Arcymag Eriand Stell. Kr贸l jest zwierzchnikiem armii i dysponuje ogromn膮 w艂adz膮, jednak dzieli j膮 z Sejmem sprawuj膮cym kontrol臋 nad prawem Kr贸lestwa i jednocz膮cym szlacht臋, kt贸ra te偶 swoje wojska. Na jego czele stoi marsza艂ek Valdus Leonard. Darvan pozostaje w sojuszu z Fintrasunem, Andaliri膮 i Darvanem, jednak mimo tego prowadzi raczej neutraln膮 i zr贸wnowa偶on膮 polityk臋 wobec Ge'Punikh. 艢cis艂y sojusz Darvanu ze Smoczym Kr贸lestwem Vaur'Adein pozwala stworzy膰 siln膮 obron臋 na morzu na wypadek inwazji ze strony demon贸w. W ostatnich latach trwaj膮 prace nad wci膮gni臋ciem tak偶e Cesarstwa Kiradan w ten uk艂ad. Mimo sporych napi臋膰, Darvan prowadzi wymian臋 handlow膮 z Unthalem, nie wspiera go jednak w 偶aden inny spos贸b, oskar偶aj膮c pustynne imperium o niedotrzymywanie przysi臋gi na temat zniesienia niewolnictwa.

:akapit:Kr贸lestwo Darvanu s艂ynie z du偶ego nacisku na kwestie magii. Od wielu wiek贸w wi臋kszo艣膰 szlachty to magowie, a w艂adz臋 kr贸lewsk膮 wiele razy piastowa艂 Arcymag. Tkanie czar贸w jest powszechnie nauczane nawet w艣r贸d ch艂opstwa. Dopiero w ostatnich pokoleniach w艂adza zacz臋艂a przeciwdzia艂a膰 spo艂ecznym nier贸wno艣ciom wynikaj膮cym z wrodzonych predyspozycji, obawiaj膮c si臋 ewentualnych rozruch贸w ze strony mieszka艅c贸w o niskiej Iskrze i bratob贸jczej wojny. Wielu jednak uwa偶a, 偶e obawy s膮 mocno przesadzone, bowiem nawet nie-magowie od dawna mieli dost臋p do runicznych zapis贸w, alchemii, a nawet magicznych 藕r贸de艂 pojawiaj膮cych si臋 czasem w krainie.

Wojskowo艣膰

:akapit:Pod broni膮 w armii Darvanu s艂u偶膮 wyszkoleni 偶o艂nierze oddani kr贸lestwu, jednak du偶a cz臋艣膰 szlachty polega w swych dzia艂aniach na poborze lub wojskach zaci臋偶nych wbrew zaleceniom ze strony kr贸la.
:akapit:Ostatecznie darva艅ska armia nie jest szczeg贸lnie liczna ani wybitnie dobrze uzbrojona. Posiada oddzia艂y kawalerii i strzelc贸w, na kt贸rych mo偶na polega膰, gorzej sprawa wygl膮da w przypadku ci臋偶kiej piechoty. G艂贸wn膮 si艂膮 w militariach kr贸lestwa jest magia - szczeg贸lnie w艣r贸d kr贸lewskich oddzia艂贸w znale藕膰 mo偶na liczne formacje czysto magiczne przeznaczone do r贸偶nych zada艅. Druga znaczna moc darva艅skiego wojska to lotnictwo z艂o偶one przede wszystkim z je藕d藕c贸w hipogryf贸w. Zmasowany atak z powietrza, dziesi膮tkuj膮cy zbrojne szeregi magicznymi pociskami oraz alchemicznymi bombami budzi postrach i sprawia, 偶e wojna przeciw Darvanowi mimo wszystko nie jest najlepszym pomys艂em.

Miasta

:akapit:W Darvanie istnieje ponad dwadzie艣cia wa偶nych i rozwini臋tych miast, jednak pierwszych dziesi臋膰 pod wzgl臋dem wielko艣ci pe艂ni najwi臋ksz膮 rol臋 i przy膰miewa pozosta艂e.
  • ARLINGARD - stolica Kr贸lestwa, siedziba Kr贸la Elekta oraz Marsza艂ka Sejmu. Miasto znane z wysokiej kultury, rozwoju nauki i najwi臋kszego mo偶liwego zr贸偶nicowania rasowego mieszka艅c贸w. Le偶y w rozwidleniu Mahsanny przy jej uj艣ciu do Jeziora Arlingardzkiego. Pierwotnie Arlingard powsta艂 jeszcze w czasach przed narodzinami demon贸w, kiedy to nieliczne krasnoludy 偶y艂y na tych ziemiach. Miasto zosta艂o zbudowane w odpowiedzi na wyzwanie rzucone anonimowemu architektowi i jego budowniczym, jakoby mia艂 nie podo艂a膰 stworzeniu monumentalnych budowli na tak mokrym terenie. Cho膰 Arlingard wiele razy stawa艂 si臋 p贸藕niej ruin膮, niekt贸re fundamenty i systemy odprowadzania wody po wielokrotnych odnowach istotnie licz膮 sobie p贸艂tora tysi膮ca lat. Stolica ma pi臋kn膮 architektur臋, nad kt贸r膮 dominuje wie偶a Akademii Arlingardzkiej - najwi臋kszej i najlepszej uczelni magicznej 艣wiata.
  • Stalltengard - drugie z miast za艂o偶onych przez krasnoludy w dawnej erze. Lokacja owego portu zosta艂a wybrana ze wzgl臋du na z艂o偶a adamantu w okolicy. Po wyczerpaniu owych rud miejsce to straci艂o warto艣膰 dla Andalirii, bez b贸lu uj臋to je wi臋c w traktacie wyznaczaj膮cym nowe ziemie koczuj膮cym ze wschodu goblinoidom. Gdy teren przej膮艂 Darvan, zn贸w sta艂 si臋 to wa偶ny port. Cho膰 obecnie jego handlowa rola jest ma艂a, ogromne po艂owy p贸艂nocnych ryb i zaawansowana stocznia wojskowa wci膮偶 zapewniaj膮 racj臋 bytu temu mro藕nemu portowi.
  • Berlon - portowe miasto na p贸艂nocy, po drugiej stronie Zatoki Wichr贸w wzgl臋dem Stalltengardu. Port zosta艂 stworzony, by u艂atwi膰 transport z owego p贸艂wyspu na po艂udnie, w g艂膮b kraju. Zacz膮艂 prosperowa膰 jednak dzi臋ki op艂acalno艣ci my艣listwa i pozyskiwania drewna z okolicy. Miejsce sta艂o si臋 do艣膰 bogate, by przyci膮ga膰 nowych mieszka艅c贸w. W ko艅cu sta艂o si臋 miastem, gdy w艂adz臋 obj膮艂 Lord Garanus Leihorn, kt贸ry postanowi艂 stworzy膰 tam Uniwersytet Berlo艅ski. Uczelnia ta zdoby艂a wielk膮 popularno艣膰 i renom臋, b臋d膮c najlepszym w kraju o艣rodkiem niemagicznej edukacji.
  • Meddaner - miasto zbudowane u st贸p g贸r andalirskiego masywu, po艂o偶one w terenach urodzajnych w cenne z艂o偶a i inne zasoby. Stanowi jeden z g艂贸wnych o艣rodk贸w handlu z Andaliri膮 ze wzgl臋du na po艂o偶enie w pobli偶u Kanionu Feladan.
  • Renian - drugie z wa偶nych miast wschodniego handlu le偶膮ce w dolinie Koiritu niedaleko granicy z krasnoludzk膮 krain膮. W ostatnich latach pojawiaj膮 si臋 tam rozruchy na tle rasowym.
  • Dalanea - miasto po艂o偶one u st贸p Wy偶yny Feredzkiej, stanowi膮ce pr臋偶ny o艣rodek darva艅skiego rzemios艂a wszelkiej ma艣ci. Stoi na skrzy偶owaniu wielu handlowych trakt贸w. Znajduje si臋 tu r贸wnie偶 wspania艂a Katedra Dalanejska.
  • Ald Merdan - najwi臋kszy i najwa偶niejszy port handlowy Darvanu, posiadaj膮cy. Jest to miejsce pi臋kne i bogate, a tak偶e, jako jedyne z miast na tej li艣cie, nigdy nie dotkni臋te bezpo艣rednio wojn膮.
  • Garnead - miasto pobudowane za lini膮 wielkich fortyfikacji nosz膮cych t臋 sam膮 nazw臋. Mury te chroni膮 Kr贸lestwo przed atakiem przez Kotlin臋 Bekaader. Miasto bogaci si臋 dzi臋ki przyjmowaniu linii zaopatrzenia i zmieniaj膮cych si臋 偶o艂nierzy w czasie wojny (b臋d膮c tak doskonale chronionym, by nie dawa膰 si臋 pustoszy膰 wrogowi czy maruderom), prosperuje te偶 w okresach pokoju, gdy jest najwa偶niejszym punktem handlu z Ge'Punikh.
  • Fantellin - miasto le偶膮ce w okolicy uj艣cia Koiritu, nad Zatok膮 Quallin. 艢ci膮ga transporty rzeczne i wysy艂a je przez zatok臋 do Ald Merdan, jest te偶 wa偶nym o艣rodkiem budowy i szkolenia floty.
  • Neidarn - jedno z niewielu miast Darvanu po艂o偶onych w bardzo ciep艂ym i 艂agodnym klimacie, zawdzi臋czaj膮ce sw膮 rol臋 wymianie handlowej z krajami po艂udniowego wybrze偶a, maj膮ce te偶 rol臋 w przyjmowaniu licznych imigrant贸w z odleg艂ych ziem.


G贸ra
Offline Profil E-mail  
 
Wy艣wietl posty z poprzednich:  Sortuj wed艂ug  
Zamkni臋te forum Ten temat zosta艂 zablokowany, nie mo偶esz edytowa膰 ani pisa膰 nowych post贸w.  [ 1 post ]  Moderator: MG Wioski

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina


Kto jest na forum

U偶ytkownicy przegl膮daj膮cy to forum: Brak zarejestrowanych u偶ytkownik贸w oraz 1 go艣膰


Nie mo偶esz zak艂ada膰 nowych temat贸w na tym forum
Nie mo偶esz odpowiada膰 w tematach na tym forum
Nie mo偶esz edytowa膰 swoich post贸w na tym forum
Nie mo偶esz usuwa膰 swoich post贸w na tym forum
Nie mo偶esz dodawa膰 za艂膮cznik贸w na tym forum

Szukaj:
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group