Witaj, Nieznajomy

Forum wykorzystuje tzw. mechanizm ciasteczek (ang. cookies). U偶ywaj膮c forum wyra偶asz zgod臋 na ich przechowywanie w pami臋ci przegl膮darki i twojego komputera. Je偶eli nie zgadzasz si臋 na ich wykorzystanie, zmie艅 ustawienia przegl膮darki.

Ostatnia wizyta: Obecny czas: Czw, 20 Lut 2020, 14:50


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina




Zamkni臋te forum Ten temat zosta艂 zablokowany, nie mo偶esz edytowa膰 ani pisa膰 nowych post贸w.  [ 3 posty(贸w) ] 
Autor Wiadomo艣膰
 Temat postu: Rasy
PostWys艂any: 艢ro, 02 Sty 2013, 19:39 
W艂ochata dzidzia
Awatar u偶ytkownika

Do艂膮czenie: Wto, 29 Kwi 2008, 13:14
Posty: 1813
Miejscowo艣膰: Pozna艅
:akapit:Teoretycznie, wszystkie najbardziej znane rasy z fantastyki s膮 w Eiranie obecne i dost臋pne dla Was do gry. Pierwej trzeba jednak wyja艣ni膰 sobie par臋 kontrowersyjnych rzeczy, stereotyp贸w itp.

  • >>>Tu<<< znajdziecie w miar臋 szczeg贸艂owe opisy fizyczne paru wa偶niejszych dla graczy ras (+mniej wa偶ni saidirowie na ten moment), a postaram si臋 z czasem to uzupe艂nia膰. Niestety dla was, nie wi膮偶臋 rasy z kultur膮, dlatego nie znajdziecie tu opis贸w zwyczaj贸w, militari贸w itp. powi膮zanych z danym ludem.
  • ludzie robi膮cy na og贸艂 za wz贸r przeci臋tno艣ci s膮 skrajni i charakterystyczni w jednej fizycznej kwestii: w艣r贸d innych ras paleta barw t臋cz贸wek jest znacznie pe艂niejsza, za艣 u cz艂owieka ci臋偶ko spotka膰 oczy czerwone, fioletowe czy w dowolnym jaskrawym, mocnym kolorze
  • elfy s膮 zwinne, w膮t艂e i silnie powi膮zane z magi膮, 偶yj膮 wiecznie (jednak dorastaj膮 w zwyczajnym, ludzkim tempie, a dopiero w pewnym wieku ich procesy starzenia zwalniaj膮 i zatrzymuj膮 si臋), jednak nie s膮 (znaczy, niekoniecznie s膮) wynios艂ymi bufonami. Spotyka si臋 w艣r贸d nich przedstawicieli wszelakich profesji, cho膰 zaw贸d drwala wygl膮da tu nieco inaczej... Spotkacie w艣r贸d wojsk elf贸w ci臋偶kozbrojne formacje, cho膰 cz臋sto s艂abe (m贸wi si臋 o nich, 偶e maj膮 pi臋kny rynsztunek, bo skoro i tak zgin膮, to chc膮 chocia偶 艂adnie przy tym wygl膮da膰), 艂atwo te偶 w ich puszczach o r贸偶ne mroczne twory, dlatego nie wi膮偶cie ich tylko z 艂ucznictwem i druidyzmem. Dziel膮 si臋 na kilka szczep贸w, kt贸re teoretycznie warto wymieni膰 ze wzgl臋du na pewne specjalne uwarunkowania magiczne, jednak w praktyce r贸偶ni膮 si臋 g艂贸wnie cechami fizycznymi i miejscem zamieszkania. I bardzo wa偶na rzecz: ich uszy to uszy, a nie ogromne ostrza. S膮 spiczaste i wyd艂u偶one, ale nie s膮 strzelistymi antenkami w kt贸r膮kolwiek stron臋, a maj膮 raczej nieco tr贸jk膮tny kszta艂t i patrz膮c na profil, nie si臋gaj膮 linii ty艂u g艂owy
  • mroczne elfy nie s膮 z natury z艂e i sporo z nich mieszka w enklawie w elfickiej puszczy, w zgodzie z pozosta艂ymi d艂ugouchami, cho膰 kiedy wyjd膮 poza te lasy, spotykaj膮 si臋 cz臋sto z pewn膮 doz膮 dyskryminacji. No i jest jeszcze podziemne stronnictwo, kt贸re w istocie toczy wojn臋 z pozosta艂ymi rasami. A wszystko zacz臋艂o si臋 od pewnej kl膮twy, kt贸ra przypadkiem okaza艂a si臋 skuteczna. Mroczne elfy maj膮 w sobie demoniczn膮 moc, kt贸ra czyni je wra偶liwymi na ofensywn膮 magi臋 艣wiat艂a, ale te偶 daje pewne profity, o ile w艂a艣ciciel wie jak j膮 wywo艂a膰.
  • krasnoludzkie kobiety nie maj膮 br贸d, dzieci te偶. Wierzchowce krasnolud贸w to na og贸艂 nied藕wiedzie, albo wielkie barany i kozioro偶ce. Cho膰 艂atwo spotka膰 stereotypowe cechy charakteru, nie wszystkie krasnoludy s膮 takie same. Wszelka magia jest w艣r贸d nich spotykana, cho膰 najpopularniejsze jest tradycyjne pos艂ugiwanie si臋 runami. Warto te偶 wspomnie膰 o tym, 偶e krasnoludy cz臋sto walcz膮 mieczami, w艂贸czniami, kuszami - a nie tylko toporami i m艂otami. I nie wszystkie ich siedziby s膮 wykute w g贸rach.
  • orkowie i gobliny to nie 偶膮dni krwi idioci. S膮 to inteligentne rasy o bogatej kulturze. Prowadz膮 jednak koczowniczy tryb 偶ycia, nie maj膮c wielu miast, i ich kraj jest w stanie wojny z krainami ludzi, krasnolud贸w i elf贸w. Z drugiej strony, ludzie cz臋sto spotykani s膮 na ich ziemiach jako przyjaciele, a niekt贸re gobliny pokojowo przebywaj膮 w krainach "wrog贸w".
    -orkowie charakteryzuj膮 si臋 znacznym rozstrza艂em wzrostu, mog膮 by膰 znacznie ni偶si albo znacznie wy偶si od ludzi. Ich sk贸ra przybiera najcz臋艣ciej odcienie zieleni lub br膮zu, zwykle co艣 pomi臋dzy. S膮 silni, muskularni, maj膮 te偶 wysuni臋te k艂y i inne gro藕ne cechy. Jednak nie wszyscy to wojownicy, spotyka si臋 te偶 zwyczajnie pracuj膮cych, no i co wa偶ne, szaman贸w, wysoko cenionych i trzymaj膮cych znaczn膮 w艂adz臋.
    -gobliny s膮 niskie, co cz臋sto jest pot臋gowane ich przygarbieniem, maj膮 sk贸r臋 w kolorach podobnych jak u ork贸w (a spotyka si臋 nawet takich o mocno zielonej, niebieskawej sk贸rze, br膮zowej z odcieniem fioletu czy czerwonawej - co jest ju偶 w艣r贸d ork贸w niespotykane), jednak wiele z nich wyprostowanych potrafi si臋ga膰 wzrostu o g艂ow臋 ni偶szego ni偶 przeci臋tny cz艂owiek. Ich budowa jest gibka, smuk艂a, jednak nie s膮 one szczeg贸lnie s艂abe fizycznie. Wr臋cz przeciwnie, przeci臋tny goblin jest w 艂apie mocniejszy od zwyk艂ego cz艂owieka. Po raz ostatni to pisz臋, nie b臋d臋 wi臋cej pisa艂 przy innych rasach - wykonuj膮 wszelakie konieczne zawody. Cz臋sto spotyka si臋 gobli艅skich szaman贸w, r贸wnie cenionych jak orkijscy. Przy okazji, gobliny to najliczniejsza po ludziach rasa na 艣wiecie
    -s膮 jeszcze ogry, wysokie i mocarne, o zielonej sk贸rze, a w pozosta艂ych sprawach podobni orkom. Z tym 偶e tu ju偶 ubytek intelektualny jest widoczniejszy. I s膮 brzydkie. Ale nieraz trzymaj膮 w艂adz臋, tam gdzie si艂a stanowi prawo. Z drugiej strony ogrzy szamani te偶 s膮.
  • nizio艂ki to bardziej tolkienowski spokojny lud, ni偶 DeDekowe z艂odziejaszki. Co nie zmienia faktu, 偶e na z艂odziejaszk贸w si臋 nadaj膮. Zw艂aszcza 偶e futerko na stopach wycisza ich kroki. Jednak to najcz臋艣ciej wci膮偶 rolnicy w kraju ludzi.
  • gnomy. Gnomy to takie 艣niade spiczastouche krasnoludy. S艂absze fizycznie, cho膰 nadal ma艂e a szerokie. Znane z techniki parowej (to tajemnica i jak co to o tym nie wiecie, ale maj膮 nawet 偶yrokoptery i 艂odzie podwodne). A w艂a艣ciwie powinny by膰 znane, ale nie s膮. 呕yj膮 w g贸rach krasnolud贸w, jednak raczej osobno, w opuszczonych przez krasnoludy miejscach.
  • gremliny to za艣 mali jaszczuroludzie (w艂a艣ciwie ich wygl膮d mo偶ecie podejrze膰 w Hereos V, 艂膮cznie ze strzelb膮 alchemiczn膮 i ciuchami), podobnie jak gnomy zajmuj膮 si臋 nauk膮, jednak bardziej chemi膮 i alchemi膮, maj膮c w swoim dorobku alchemiczne strzelby i armaty, a tak偶e sterowce. Udost臋pniaj膮 swe dzie艂a jedynie dw贸m pa艅stwom, kt贸re zamieszkuj膮 - pustynnemu krajowi ludzi, a tak偶e saidirom w po艂udniowej tundrze.
  • reptilioni s膮 inteligentni, maj膮 w艂asne, zreszt膮 najwi臋ksze na 艣wiecie pa艅stwo. W艂a艣ciwie nie tylko fakt, 偶e maj膮 najwi臋ksze pa艅stwo 艣wiata 艂膮czy ich z ruskimi. Maj膮 charakterystyczn膮 kultur臋 i obyczajowo艣膰, a tak偶e nastawienie wobec obcych. Czerwoni i z艂oci reptilioni, czyli szlachta, podjudzili niebieskich i zielonych by walczyli ze sob膮, dlatego pa艅stwo jaszczur贸w jest w stanie wojny domowej od bardzo dawna. Z drugiej strony i tak nie藕le im si臋 powodzi. Maj膮 te偶 charakterystyczn膮 magi臋, kt贸ra pozwala z u偶yciem mg艂y na skuteczne iluzje. I s膮 znakomitymi 艂ucznikami. Generalnie - nie s膮 a偶 tak fajni i wyprostowani jak w trzecich Hirkach, ale te偶 nie a偶 tak marni i skrzywieni jak w DeDekach.

I jeszcze bardziej charakterystyczne rasy:
Zwierzoludzie:
  • gnolle dziel膮 si臋 na trzy szczepy: le艣ne, przypominaj膮ce swym wygl膮dem psy o br膮zowej sier艣ci, g贸rskie przywodz膮ce na my艣l szare wilki i wulkaniczne o aparycji hien czy likaon贸w i kremowym umaszczeniu. Skoro pisz臋 tu o nich, to znaczy, 偶e s膮 raczej inteligentni i nadaj膮 si臋 do grania nimi. G贸rskie i wulkaniczne 偶yj膮 raczej osobno, jednak le艣ne s膮 na og贸艂 spotykane wraz z reptilionami lub orkami.
  • feliardzi za艣 odpowiadaj膮 kotom - s膮 szczeg贸lnie zwinni i og贸lnie stworzeni do bycia 艂owcami (ale mimo 偶e obiecywa艂em inaczej, przypomn臋: s膮 tu nadal rolnicy, rzmie艣lnicy czy magowie). S膮 w艣r贸d nich steppardzi, maj膮cy lwie grzywy i lamparcie c臋tki, silni i mieszkaj膮cy wraz z orkami; khartajowie, przywodz膮cy na my艣l pantery z tygrysimi barwami i pasami, szczeg贸lnie zwinni i zamieszkuj膮cy pustynne krainy; a tak偶e felianie, w stylu kot贸w domowych, rysi贸w czy 偶bik贸w, mali, mieszkaj膮cy w lasach elf贸w, pokojowo nastawieni, cz臋sto druidzi.
S膮 jeszcze szczuroludzie, ale nie nadaj膮 si臋 do grania. Nieliczni, marni, raczej g艂upi poza szczytnymi wyj膮tkami.

Drakoidzi:
W Erze Cud贸w polimorfia smok贸w i 艂膮czenie si臋 ich z innymi rasami by艂y o wiele cz臋艣ciej spotykane, a ze wzgl臋du na dziksze w贸wczas dzia艂anie magii, mia艂o inne efekty. Dlatego powsta艂y istoty o cechach 艂膮cz膮cych smocze z elfimi czy gobli艅skimi (ludzie zamieszkiwali w贸wczas inn膮 krain臋 i nie mieli wi臋kszego kontaktu ze smokami), kt贸re stworzy艂y ca艂e rasy.
  • Sidianie to rasa wywodz膮ca si臋 z mieszanek elf贸w i smok贸w. Przypominaj膮 pozbawione skrzyde艂, humanoidalne smoki o sk贸rze w odcieniach turkusu czy szaro艣ci. Ich sk贸ra jest stwardnia艂a i wykazuj膮 pewn膮 odporno艣膰 na magi臋 jak i znaczn膮 moc magiczn膮, nie maj膮 jednak 艂usek - zamiast tego mog膮 mie膰 wi臋c czuprynki (mieszcz膮ce si臋 na g艂owie wraz z rogami) a nawet zarost. Mieszkaj膮 na wyspach o kulturze przypominaj膮cej orientaln膮, ich wojownicy maj膮 nawet katany. Sidianie to jednak przede wszystkim magowie.
  • Saidirowie powstali w pierwszym dniu obecnej ery, w wyniku tej samej kl膮twy, kt贸ra doprowadzi艂a do powstania mrocznych elf贸w. O ile nie wp艂ywa艂a ona na typowych sidian z rodu varint贸w, bo mieli w swych 偶y艂ach zbyt wiele smoczej krwi, o tyle dotkn臋艂a po cz臋艣ci tych, u kt贸rych smocza krew by艂a obecna w mniejszej ilo艣ci i w贸wczas zawrza艂a, kreuj膮c bardzo specyficzne istoty. Saidirowie cechuj膮 si臋 艣niad膮 sk贸r膮, czerwonymi 艂uskami pokrywaj膮cymi prawe rami臋, dwiema parami rog贸w na g艂owie (ma艂e r贸偶ki na czole i d艂ugie zawini臋te do ty艂u nieco wy偶ej na g艂owie) i wyst臋powaniem r贸偶nych, chaotycznie kreuj膮cych si臋 "mutacji" b臋d膮cych w istocie smoczym dziedzictwem - jedni maj膮 skrzyd艂a, cz臋艣膰 pancerz z 艂usek pokrywaj膮cych wi臋ksz膮 cz臋艣膰 cia艂a, inni ogony, za艣 inni szczeg贸lne moce magiczne albo zdolno艣膰 ziania ogniem. 呕yj膮 w specyficznej kulturze w po艂udniowej tundrze, a ich kraj jest nazywany "najemnikiem po艣r贸d kraj贸w" ze wzgl臋du na cz臋ste udost臋pnianie swoich oddzia艂贸w w cudzych wojnach w zamian za materialne dobra. Dlatego te偶 艂atwo spotka膰 saidir贸w na ca艂ym 艣wiecie.
  • Koboldy to gobli艅ski odpowiednik sidian. S膮 ma艂e i maj膮 postur臋 i gibko艣膰 podobn膮 goblinom, ale te偶 znaczne uzdolnienia w magii. Ich zrogowacia艂a sk贸ra jest najcz臋艣ciej br膮zowa lub czerwona. 呕yj膮 w krainach goblin贸w.
Smocze dziedzictwo uzyskane od przodk贸w 偶yj膮cych po Erze Cud贸w wygl膮da ju偶 inaczej. Rasy bez spiczastych uszu uzyskuj膮 szpic, uszy te maj膮 te偶 delikatne wyszczerbienia i zrogowacenia, po czym mo偶na "zdiagnozowa膰" smocz膮 krew. Umo偶liwia ona cz臋艣ciow膮 smocz膮 polimorfi臋 a tak偶e przywo艂ywanie charakterystycznej para-magicznej mocy.

Egzotyczne rasy:
Rasy te pochodz膮 z wysp na oceanie, jednak mo偶na je spotka膰 te偶 na kontynencie, cho膰 raczej rzadko. Ka偶da z nich jest w pewnym stopniu dziwn膮 wariacj膮 kt贸rej艣 z podstawowych ras - ludzi, krasnolud贸w, elf贸w lub goblin贸w.
Zarbianie maj膮 stwardnia艂膮, be偶ow膮 sk贸r臋, liczne ma艂e rogi na g艂owach, cia艂a pokryte ciemnymi, geometrycznymi znamionami i oczy zawsze w 偶贸艂tej barwie. Ich sk贸ra zmienia kolor na ja艣niejszy lub ciemniejszy zale偶nie od czysto艣ci ich sumienia. S膮 znani z charakterystycznych mieczy runicznych, kt贸rych dzia艂anie jest oparte na magii.
Koatriele maj膮 liczne cechy upodabniaj膮ce je do zwierz膮t - du偶e, spiczaste uszy wyd艂u偶one jeszcze wizualnie przez w艂osy wzd艂u偶 ich g贸rnej kraw臋dzi; cz臋艣ciowa, ma艂a trufla nosowa; niewielkie r贸偶ki; wyd艂u偶one stopy, takie, 偶e wi臋kszo艣膰 koatrieli chodzi na samych poduszkach; futrzaste ogony. Cz臋艣膰, uznawana w艣r贸d (na og贸艂 偶yj膮cego bez jakiejkolwiek hierarchii czy w艂adzy) ludu koatrieli za szlacht臋 ma r贸wnie偶 pozwalaj膮ce na lot ptasie skrzyd艂a.
S膮 tak偶e Zeobini i Fratci, ale ci s膮 ju偶 bardzo rzadko spotykani i raczej nie najbardziej grywalni - kompletna egzotyka.

Inne wa偶ne sprawy:
Jest wiele innych rozumnych istot: geniusze, duchy natury (sylfidy, driady, rusa艂ki; czyli pomniejsze anio艂y, o prawdziwych anio艂ach mowy nie ma dla was), nieumarli, pomniejsze demony (o wi臋kszych nie my艣lcie), smoki (kt贸re mog膮 przemienia膰 si臋 przecie偶 w ludzi czy inne istoty) jednak gra nimi by艂aby ci臋偶ka i specyficzna. Jak kto艣 si臋 uprze a b臋d臋 ufa艂 偶e podo艂a, pozwol臋 - ale wymagana jest konsultacja. Koniec ko艅c贸w, da si臋 zrobi膰 fajn膮 posta膰 w takiej konwencji, ale przewa偶nie gracze wol膮 co艣 z tria ludzi, elf贸w czy krasnolud贸w.
Centaury, minotaury czy cz臋艣膰 olbrzym贸w (szczeg贸lnie cyklopi) s膮 mniej lub bardziej inteligentni, jednak nie wchodz膮 w gr臋, bo by艂oby to co najmniej dziwne, zw艂aszcza w regionie 艣wiata, gdzie rozgrywa si臋 akcja.
Mo偶ecie u偶ywa膰 mieszanek rasowych, jednak w granicach rozs膮dku. Mo偶ecie nawet mie膰 krew smocz膮, piekieln膮 czy niebia艅sk膮, ale to te偶 oczywi艣cie specyficzne sprawy.
Lepiej by by艂o unikn膮膰 wyst臋powania w grze ras zupe艂nie spoza Eiranu, w stylu genasich czy pierzastych elf贸w, jednak mo偶liwe s膮 pewne ust臋pstwa.

_________________
Wioska Anduina stan臋艂a otworem dla podr贸偶nik贸w i awanturnik贸w - zawitaj do niej czym pr臋dzej!


G贸ra
Offline Profil E-mail  
 
 Temat postu: Populacja ras w krajach
PostWys艂any: Pi膮, 25 Sty 2013, 18:04 
W艂ochata dzidzia
Awatar u偶ytkownika

Do艂膮czenie: Wto, 29 Kwi 2008, 13:14
Posty: 1813
Miejscowo艣膰: Pozna艅
Populacja ras w krajach

:akapit:...i drobne informacje...

Pogrubione s膮 rasy dominuj膮ce.
Wiadomo, 偶e niewymienione w danym kraju rasy te偶 si臋 w nim pojawiaj膮 - ale w rzadziej.

Fintrasun - najwi臋ksze z imperi贸w ludzi, s艂ynne z zakon贸w rycerskich i klasztor贸w
  • Ludzie
  • Nizio艂ki

Darvan - wielorasowe kr贸lestwo, miejsce akcji rozgrywki
  • Ludzie
  • Elfy (g艂贸wnie le艣ne i nocne) i mroczne elfy
  • Krasnoludy (g艂贸wnie miedziane)
  • Nizio艂ki
  • Pozosta艂e rasy, m.in. gnomy, gobliny, sidianie w wi臋kszych ilo艣ciach ni偶 pomini臋te w przypadkach innych kraj贸w - Darvan stanowi azyl dla wszelakich lud贸w

Unthal - kraj pustyni pe艂en 艂owc贸w niewolnik贸w i zdolnych alchemik贸w
  • Ludzie
  • Szare elfy
  • Khartajowie
  • Gremliny

Kiradan - orientalny archipelag
  • Ludzie
  • Sidianie

Vin'Alir - ziemie elf贸w, przepe艂nione magicznymi istotami
Cz臋艣膰 kontynentalna:
  • Le艣ne elfy
  • Nocne elfy
  • Mroczne elfy w enklawie Neradon (zamieszkuj膮 szczeg贸lnie rozci膮gaj膮ce si臋 na du偶e terytorium podziemia, gdzie spor膮 cz臋艣膰 zaj臋艂a organizacja Undarona, wroga wobec elf贸w powierzchni i krasnolud贸w)
  • Felianie
Wyspa Amlidon:
  • Wysokie elfy
  • Sidianie
Wyspa Arkarona:
  • Szare elfy
  • Ludzie

Andaliria - g贸ry krasnolud贸w, buduj膮cych miasta zar贸wno na powierzchni, jak i pod ni膮
  • Krasnoludy skalne i miedziane
  • Gnomy
  • Gobliny i orkowie, cho膰 raczej niepo偶膮dani przez gospodarzy

Ge'Punikh - ziemie bronione przed dominacj膮 ludzi i ich sprzymierze艅c贸w przez wygna艅c贸w, rdzennie zamieszkuj膮cych tereny obecnych imperi贸w
  • Orkowie
  • Gobliny
  • Ogry
  • Ludzie
  • Gnolle le艣ne
  • Steppardy
  • Zarbianie
  • Koboldy

Bagarona - wielkie pa艅stwo jaszczur贸w, rozci膮gaj膮ce si臋 od wielkich moczar贸w i puszcz po艂udnia kontynentu, po tropikalne lasy r贸wnika
  • Reptilioni
  • Gremliny
  • Gnolle le艣ne

Iarvin - g贸ry dalekiego po艂udnia, pe艂ne bestii i rzadko zamieszkane
  • Mroczne elfy
  • Gnolle g贸rskie
  • Orkowie
  • Ludzie

Dra'Avan - pa艅stwo na dalekiej, wielkiej wyspie, rz膮dzone przez smoczych w艂adc贸w
  • Ludzie
  • Elfy
  • Sidianie
  • Saidirowie
  • Koboldy

Kanzaria - pa艅stwo s膮siaduj膮ce na wyspie z Dra'Avanem, stworzone by obali膰 dominacj臋 smok贸w
  • Ludzie
  • Orkowie
  • Gobliny
  • Reptilioni

_________________
Wioska Anduina stan臋艂a otworem dla podr贸偶nik贸w i awanturnik贸w - zawitaj do niej czym pr臋dzej!


G贸ra
Offline Profil E-mail  
 
 Temat postu: Szkice
PostWys艂any: 艢ro, 27 Lis 2013, 12:27 
W艂ochata dzidzia
Awatar u偶ytkownika

Do艂膮czenie: Wto, 29 Kwi 2008, 13:14
Posty: 1813
Miejscowo艣膰: Pozna艅
Szkice wygl膮du poszczeg贸lnych ras na warstwach w formacie Photoshopa. Powa偶niej wygl膮daj膮ce b臋d臋 robi艂 potem osobno, wi臋c teraz nie op艂aca艂o mi si臋 ka偶dej warstwy osobno robi膰 do jpega czy czego艣.
https://www.dropbox.com/s/7jd32c3sk8cgp ... 20rasy.psd

_________________
Wioska Anduina stan臋艂a otworem dla podr贸偶nik贸w i awanturnik贸w - zawitaj do niej czym pr臋dzej!


G贸ra
Offline Profil E-mail  
 
Wy艣wietl posty z poprzednich:  Sortuj wed艂ug  
Zamkni臋te forum Ten temat zosta艂 zablokowany, nie mo偶esz edytowa膰 ani pisa膰 nowych post贸w.  [ 3 posty(贸w) ]  Moderator: MG Wioski

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina


Kto jest na forum

U偶ytkownicy przegl膮daj膮cy to forum: Brak zarejestrowanych u偶ytkownik贸w oraz 2 go艣ci


Nie mo偶esz zak艂ada膰 nowych temat贸w na tym forum
Nie mo偶esz odpowiada膰 w tematach na tym forum
Nie mo偶esz edytowa膰 swoich post贸w na tym forum
Nie mo偶esz usuwa膰 swoich post贸w na tym forum
Nie mo偶esz dodawa膰 za艂膮cznik贸w na tym forum

Szukaj:
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group