Witaj, Nieznajomy

Forum wykorzystuje tzw. mechanizm ciasteczek (ang. cookies). U偶ywaj膮c forum wyra偶asz zgod臋 na ich przechowywanie w pami臋ci przegl膮darki i twojego komputera. Je偶eli nie zgadzasz si臋 na ich wykorzystanie, zmie艅 ustawienia przegl膮darki.

Ostatnia wizyta: Obecny czas: Pon, 19 Lis 2018, 10:07


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina




Zamkni臋te forum Ten temat zosta艂 zablokowany, nie mo偶esz edytowa膰 ani pisa膰 nowych post贸w.  [ 28 posty(贸w) ]  Id藕 do strony Poprzednia  1, 2

Kt贸ry wariant mechaniki?
Wariant A - prosta, standardowa, niewymagaj膮ca 67%  67%  [ 2 ]
Wariant B - ciekawa, taktyczna, niebanalna 33%  33%  [ 1 ]
Razem g艂os贸w : 3
Autor Wiadomo艣膰
 Temat postu: Re: Dyskusje nad now膮 mechanik膮 Vol 2
PostWys艂any: Czw, 14 Sty 2016, 08:43 
Brodaty starzec
Awatar u偶ytkownika

Do艂膮czenie: Wto, 20 Lut 2007, 11:59
Posty: 2789
Miejscowo艣膰: Solstheim <3
Z tego co rozumiem pytanie to dost臋pna pula ko艣ci jest sztywno ograniczona, a gracz wybiera czy u偶ywa ca艂ej, cz臋艣ci czy zadowala si臋 jedn膮 ko艣ci膮.

_________________
Image
~:[ Idvar Trondsson Hurd ]:~


G贸ra
Offline Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Dyskusje nad now膮 mechanik膮 Vol 2
PostWys艂any: Czw, 14 Sty 2016, 10:50 
W艂ochata dzidzia
Awatar u偶ytkownika

Do艂膮czenie: Wto, 29 Kwi 2008, 13:14
Posty: 1813
Miejscowo艣膰: Pozna艅
Poprawi艂em tam drobny b艂膮d, okaza艂o si臋, 偶e zjad艂em tam par臋 s艂贸w. Cho膰 esencja odpowiedzi na pytanie by艂a - rzuca si臋 w fazie 1A wybran膮 przez siebie liczb膮 ko艣ci z przedzia艂u od 1 do 5. Popisowo艣膰 i ryzykowno艣膰 "ta艅czenia z szablami" dodaje dwie ko艣ci do dolnej i g贸rnej granicy. Zastanawiam si臋 jeszcze, co zrobi膰 z lewakiem, bo na MGFie s艂usznie wytkni臋to mi, 偶e druga bro艅 nie musi oznacza膰 machania jak Drizzt, tylko mo偶e to by膰 spos贸b obrony.

_________________
Wioska Anduina stan臋艂a otworem dla podr贸偶nik贸w i awanturnik贸w - zawitaj do niej czym pr臋dzej!


G贸ra
Offline Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Dyskusje nad now膮 mechanik膮 Vol 2
PostWys艂any: Wto, 26 Sty 2016, 08:40 
Przybysz
Awatar u偶ytkownika

Do艂膮czenie: Wto, 26 Sty 2016, 08:16
Posty: 1
Uszanowanie. Wtr膮c臋 swoje trzy grosze, bo si臋 zastanawiam czy nie pro艣ciej by艂oby po艂膮czy膰 mechanik臋 ze ST? Mnie troch臋 odstrasza taka ilo艣膰 zmechanizowania, bo w warunkach forumowych, to tylko nieco zmniejsza grywalno艣膰. Tu odejmujesz za sukcesy obra偶enia, tam dodajesz ciastko jeszcze indziej zmieniasz krytyki. Mo偶liwo艣ci cholernie du偶o. Nie wystarczy艂o by kilka cyferek w KP w czym dana posta膰 si臋 specjalizuje, a potem w po艣cie opisa膰 do 3 akcji, kt贸re wykonuje i na koniec doda膰 skrypt do posta z rzutem ko艣膰mi?

k100/k20 za akcj臋 ukrywania si臋
k100/k20 za akcj臋 poder偶ni臋cia gard艂a
k100/k20 za unik i ucieczk臋.

Po puszczeniu posta, nie da si臋 go edytowa膰 i to co wypadnie Ci na ko艣ciach zdecyduje jak dobrze Ci si臋 uda艂a akcja.


G贸ra
Offline Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Dyskusje nad now膮 mechanik膮 Vol 2
PostWys艂any: Wto, 26 Sty 2016, 11:28 
W艂ochata dzidzia
Awatar u偶ytkownika

Do艂膮czenie: Wto, 29 Kwi 2008, 13:14
Posty: 1813
Miejscowo艣膰: Pozna艅
Siemanko.
Widzisz, z t膮 mechanik膮 to jestem rozdarty mi臋dzy dwoma oczekiwanymi cechami, kt贸re chcia艂bym jako艣 po艂膮czy膰, ale nie mam pomys艂u jak. Z jednej strony jest to, co wszyscy wiedz膮 - ma i艣膰 szybko, sprawnie, nie odci膮ga膰 od immersji. Ale z drugiej strony jest nieco inne podej艣cie, mo偶e bardziej moje - 偶eby mechanika nie by艂a tylko systemem os膮du skutk贸w zadeklarowanych dzia艂a艅.

No bo tak to dzia艂a w klasycznym RPGowaniu. Gracz w trakcie rozgrywki odpowiada tylko za to, co jego posta膰 robi - jakie podejmuje decyzje, jakie czynno艣ci wykonuje lub pr贸buje wykona膰. I na tym si臋 ko艅czy jego rola. To, co zadeklarowa艂, staje si臋 po uproszczeniu danymi na wej艣ciu dla MGa, kt贸ry u偶ywa mechaniki, 偶eby przemieli膰 te informacje, uwzgl臋dni膰 wszelkie czynniki i okoliczno艣ci i doda膰 losowo艣膰. Nast臋pnie Mistrz bierze wyniki, interpretuje je z mniejsz膮 lub wi臋ksz膮 swobod膮 i przedstawia werdykt graczom, kt贸rzy s膮 w tym momencie ju偶 tylko odbiorcami. Gracz ma prawo my艣le膰 tylko z perspektywy postaci, ma operowa膰 tylko wewn膮trz 艣wiata immersji. I poza tym staje si臋 tylko bezbronn膮 owieczk膮 w obliczu mechaniki - po prostu czeka na os膮d.

No i to klasyczne RPGowanie dzia艂a od lat bardzo dobrze. Niekt贸rym si臋 troch臋 nudzi, inni nie widz膮 poza nim 艣wiata. W ko艅cu ma wiele zalet - skupienie uwagi gracza na odgrywaniu i my艣leniu za bohatera jest w pewnym stopniu atutem. Drugim jest mniejsza lub wi臋ksza prostota i intuicyjno艣膰. Jest ich wi臋cej.

Tylko, 偶e gramy w autorskim 艣wiecie i mamy postacie, kt贸re ci臋偶ko b臋dzie zaadaptowa膰 do jakiej艣 znanej mechaniki - dlatego te偶 chc臋 tu u偶y膰 w艂asnych pomys艂贸w, na bie偶膮co wprowadzaj膮c odpowiedni膮 korekt臋 do zasad w uzgodnieniu z graczami. A mechanik臋 wprowadzamy dlatego, 偶e po prostu gracze chcieli - zreszt膮 ja te偶 - bo wszyscy ju偶 mieli do艣膰 grania, w kt贸rym wola MG (oraz dobro fabu艂y - wed艂ug oceny MG) wyznacza艂a wszelkie efekty, werdykty. Mo偶emy wprowadzi膰 jak膮艣 mechanik臋 klasyczn膮, tak膮 jak wy偶ej opisa艂em - ale to b臋dzie po prostu iluzja, 偶e jest inaczej, bo przecie偶 zasady, wszelkie ustalanie ST i modyfikator贸w b臋dzie nadal w r臋kach MG, wi臋c b臋dzie mie膰 t臋 sam膮 w艂adz臋, co wcze艣niej - tylko, 偶e w tle b臋d膮 chodzi膰 kostki, wi臋c gracz b臋dzie si臋 cieszy膰, bo jest g艂upiutki i infantylny.

Tak偶e pierwsze pytanie w og贸le powinno brzmie膰, czy nadal gracze chc膮 mechaniki - koniec ko艅c贸w wnioski z ostatniej takiej sondy mog膮 by膰 ju偶 dawno nieaktualne. Drugie - to czy nie lepiej spr贸bowa膰 zaadaptowa膰 DeDeki. Warhammer by raczej nie dzia艂a艂, trzeba by ka偶demu napisa膰 profesje od nowa. W DeDekach tak naprawd臋 wszystko co zwi膮zane z magi膮 wymaga艂oby przer贸bki - ale tylko to. Je艣li nie DeDeki, inna opcja, kt贸r膮 widz臋, to FATE - tylko 偶e widz臋 to 艣rednio. FATE jest nastawiony na bardzo przerysowane postacie i bardzo filmowe akcje. To nie jest z艂e, ale przej艣cie na to b臋dzie katorg膮. Jednak FATE ma t臋 zalet臋, 偶e gracz dysponuje w warstwie meta pul膮 punkt贸w, kt贸rych u偶ywa, wi臋c jest jako艣 odpowiedzialny za swoje wyniki i to ju偶 jest fajna sprawa.

Dobra, mocno ju偶 si臋 rozpisa艂em, wi臋c p贸ki co nie b臋d臋 porusza膰 kwestii tego, jak m贸g艂by to dzia艂a膰 autorski system i tak dalej. Czekam na jakie艣 wypowiedzi, jak wy to widzicie.

_________________
Wioska Anduina stan臋艂a otworem dla podr贸偶nik贸w i awanturnik贸w - zawitaj do niej czym pr臋dzej!


G贸ra
Offline Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Dyskusje nad now膮 mechanik膮 Vol 2
PostWys艂any: Nie, 31 Sty 2016, 10:56 
Przybysz
Awatar u偶ytkownika

Do艂膮czenie: Wto, 26 Sty 2016, 08:16
Posty: 1
poczyta艂em o tym Fate troch臋 i jestem zauroczony :) Jak najbardziej mi pasuje taka forma rozrywki.


G贸ra
Offline Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Dyskusje nad now膮 mechanik膮 Vol 2
PostWys艂any: Pon, 01 Lut 2016, 00:02 
W艂ochata dzidzia
Awatar u偶ytkownika

Do艂膮czenie: Wto, 29 Kwi 2008, 13:14
Posty: 1813
Miejscowo艣膰: Pozna艅
Te偶 w sumie im wi臋cej o Fejcie czytam, tym bardziej si臋 jaram i wi臋cej widz臋 zalet. Nawet ju偶 zacz膮艂em powa偶nie rozwa偶a膰 elementy konieczne do adaptacji i wyobra偶a膰 sobie granie konkretnie tak a nie inaczej. Tylko, 偶e jest problem.

Poprosi艂em Mjetka, 偶eby na chwil臋 ze mn膮 usiad艂 do testowego zrobienia postaci w Wiosce - zaadaptowania Idvara do mechaniki FATE. Okaza艂o si臋, 偶e zwyczajnie nie da si臋 wymy艣li膰 Aspekt贸w stanowi膮cych g艂贸wn膮 koncepcj臋 oraz k艂opot postaci. Mo偶e si臋 da, ale trzeba by艂oby si臋 nad tym g艂owi膰 d艂u偶szy czas. To posta膰, kt贸ra nie ma 偶adnych jaskrawych cech, jest motywowana czasem prost膮 ch臋ci膮 zarobku, czasem ciekawo艣ci膮, czasem idea艂ami i innymi pobudkami, ale na og贸艂 nie ma nic co by si臋 wybija艂o. Nie ma 偶adnego wi臋kszego problemu, kt贸ry by mo偶na uzna膰 za element wa偶ny dla fabularnej to偶samo艣ci bohatera i kt贸ry motywowa艂by j膮 oraz wprowadza艂 w膮tki czy rozwi膮zywa艂 je w jaki艣 ciekawy spos贸b. To posta膰, kt贸r膮 w bieg fabu艂y nale偶y wp臋dzi膰 kijem lub marchewk膮, bo sama z siebie jest po prostu normalnym, rozs膮dnym gostkiem. A koncepcja musia艂aby by膰 po prostu opisem profesji, czyli nie da艂oby si臋 jej wykorzysta膰 inaczej jak na premie do walki i rzemios艂a, bo Idvar to wojowniczy rzemie艣lnik.

I ja zwyczajnie wiem, 偶e to nie jest indywidualny problem. Wi臋kszo艣膰 graczy ma w艂a艣nie takie podej艣cie do tworzenia postaci i odgrywania - to normalne osoby bez przerysowanych element贸w, bez wybitnie charakterystycznych cech. Ich k艂opoty z kolei z za艂o偶enia maj膮 by膰 tworzone przez scenariusz zbudowany wedle woli MG. Ot, takie 艣rodowisko, takie podej艣cie do RPG. Dla wi臋kszo艣ci postaci da艂oby si臋 szybko co艣 dobra膰, ale og贸lnie zawsze by艂aby to zauwa偶alna zmiana, mo偶e nie drastyczna, ale zauwa偶alna.

I cho膰 ch臋tnie ola艂bym problem i zacz膮艂bym gra膰, to wol臋 poczeka膰, by zainteresowani si臋 wypowiedzieli.

PS. Oczywi艣cie da si臋 gra膰 w FATE'a nawet kiedy kilka postaci b臋dzie mie膰 ma艂o wyraziste Aspekty. Tylko 偶e to si臋 mija z celem. Ca艂a frajda w tym systemie polega na wykorzystywaniu ich i na tym 偶e z Aspekt贸w pojawiaj膮cych si臋 w grze buduje si臋 w膮tki i zdarzenia, a poprzez punkty losu gracze maj膮 wp艂yw na wykorzystywanie swoich atut贸w. W momencie, kiedy po prostu b臋dziemy sobie rzuca膰 na skille i patrze膰 na wynik, od czasu do czasu rzucaj膮c Sztuczk臋 czy wykorzystuj膮c co艣 sytuacyjnego albo cech臋 wroga, to ta mechanika b臋dzie wi臋cej utrudnia膰 ni偶 dawa膰.

_________________
Wioska Anduina stan臋艂a otworem dla podr贸偶nik贸w i awanturnik贸w - zawitaj do niej czym pr臋dzej!


G贸ra
Offline Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Dyskusje nad now膮 mechanik膮 Vol 2
PostWys艂any: Pon, 01 Lut 2016, 08:08 
Przybysz
Awatar u偶ytkownika

Do艂膮czenie: Wto, 26 Sty 2016, 08:16
Posty: 1
To trzeba zmodyfikowa膰 Idvara by jednak co艣 konkretnego w艂a艣nie go wyr贸偶nia艂o :) Ewentualnie doda膰 aspekt "szara mysza* - kolo bezp艂ciowy, nie wyr贸偶niaj膮cy si臋 z t艂umu i nie do zapami臋tania =) Bo z tego co czyta艂em, to nawet szrama na mordzie mo偶e by膰 uwa偶ana za aspekt, kt贸ry wp艂ywa na rozgrywk臋.


G贸ra
Offline Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Dyskusje nad now膮 mechanik膮 Vol 2
PostWys艂any: Pon, 01 Lut 2016, 10:28 
W艂ochata dzidzia
Awatar u偶ytkownika

Do艂膮czenie: Wto, 29 Kwi 2008, 13:14
Posty: 1813
Miejscowo艣膰: Pozna艅
Te偶 prawda. Mo偶na rzeczywi艣cie tak to potraktowa膰.

_________________
Wioska Anduina stan臋艂a otworem dla podr贸偶nik贸w i awanturnik贸w - zawitaj do niej czym pr臋dzej!


G贸ra
Offline Profil E-mail  
 
Wy艣wietl posty z poprzednich:  Sortuj wed艂ug  
Zamkni臋te forum Ten temat zosta艂 zablokowany, nie mo偶esz edytowa膰 ani pisa膰 nowych post贸w.  [ 28 posty(贸w) ]  Moderator: MG Wioski Id藕 do strony Poprzednia  1, 2

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina


Kto jest na forum

U偶ytkownicy przegl膮daj膮cy to forum: Brak zarejestrowanych u偶ytkownik贸w oraz 1 go艣膰


Nie mo偶esz zak艂ada膰 nowych temat贸w na tym forum
Nie mo偶esz odpowiada膰 w tematach na tym forum
Nie mo偶esz edytowa膰 swoich post贸w na tym forum
Nie mo偶esz usuwa膰 swoich post贸w na tym forum
Nie mo偶esz dodawa膰 za艂膮cznik贸w na tym forum

Szukaj:
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group