Witaj, Nieznajomy

Forum wykorzystuje tzw. mechanizm ciasteczek (ang. cookies). U偶ywaj膮c forum wyra偶asz zgod臋 na ich przechowywanie w pami臋ci przegl膮darki i twojego komputera. Je偶eli nie zgadzasz si臋 na ich wykorzystanie, zmie艅 ustawienia przegl膮darki.

Ostatnia wizyta: Obecny czas: 艢ro, 27 Maj 2020, 10:59


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 15 posty(贸w) ] 

Co s膮dzisz o Crystalicum?
Gra艂em, jest 艣wietny 29%  29%  [ 2 ]
Gra艂em, jest 艣redni 0%  0%  [ 0 ]
Gra艂em, jest s艂aby 0%  0%  [ 0 ]
S艂ysza艂em o tym i ciekawi mnie to 14%  14%  [ 1 ]
S艂ysza艂em o tym, ale nie ciekawi mnie to 29%  29%  [ 2 ]
Nie gra艂em, ale, po przeczytaniu tematu, zaciekawi艂 mnie 29%  29%  [ 2 ]
Nie gra艂em i nie interesuje mnie to 0%  0%  [ 0 ]
Razem g艂os贸w : 7
Autor Wiadomo艣膰
 Temat postu: Crystalicum
PostWys艂any: Sob, 29 Pa藕 2011, 15:48 
Zapewne jest czarodziejem
Awatar u偶ytkownika

Do艂膮czenie: 艢ro, 10 Sty 2007, 14:10
Posty: 4259
Miejscowo艣膰: Szczecin
Image

Chcia艂bym Wam przedstawi膰 Crystalicum - Kryszta艂ow膮 Gr臋 Fabularn膮. Brzmi mo偶e dziwnie, ale uwierzcie mi, jest to jedna z najlepszych gier RPG w jak膮 mia艂em okazj臋 pogra膰. 艢wietna mechanika, niepowtarzalny 艣wiat i wyj膮tkowy klimat tworz膮 razem niesamowit膮 mieszank臋, o kt贸r膮 ci臋偶ko w艣r贸d nat艂oku innych, niejednokrotnie gorszych system贸w.

Crystalikum to polska gra, co samo w sobie powinno nas zainteresowa膰. Nie jestem to jednak typowe fantasy ani sci-fi. Ba, ci臋偶ko j膮 opisa膰 prostymi s艂owami. Naj艂atwiej si臋 po prostu spyta膰, kto z Was ogl膮da艂 Planet臋 Skarb贸w? Je艣li tak, to macie wyobra偶enie, jaki w 70% jest ten 艣wiat. Akcja dzieje si臋 bowiem we wszech艣wiecie, kt贸rego pustk臋 kosmosu stanowi nie pr贸偶nia, a powietrze, w艣r贸d kt贸rego mo偶na podr贸偶owa膰 statkami niczym po oceanach. G艂贸wny motor nap臋dowy 艣wiata stanowi膮 kryszta艂y powi膮zane z 偶ywio艂ami, ka偶dy u偶ywany w innym rodzaju przemys艂u. Jest tu zaawansowana technologia, s膮 nawet roboty (a raczej kryszta艂owe golemy), ale opiera si臋 ona wy艂膮cznie na owych kryszta艂ach, u偶ywanych jako 藕r贸d艂o energii. Jest bro艅 palna, s膮 armaty, ale wszystkie zasilane s膮 kryszta艂ami. Jest magia, ale dost臋p do niej jest tylko dla wybranych... lub za pomoc膮 specyficznych kryszta艂贸w ;). 艢wiaty s膮 r贸偶norodne tak samo jak zamieszkuj膮ce je rasy, kt贸re chocia偶 brzmi膮 znajomo (pospolite elfy, smocze krasnoludy itp) to jednak s膮 zupe艂nie czym艣 innym, ni偶 to do czego przywykli艣my w typowej fantastyce. Innymi s艂owy jest to 艣wiat fantasy jedyny w swoim rodzaju.

Gra nastawiona jest na epic fantasy. Nie ma co ukrywa膰, nasi bohaterowie s膮 nie byle kim i to wida膰. To nie dark fantasy, gdzie modlisz si臋 by prze偶y膰 kolejny dzie艅 - tu Ty jeste艣 bohaterem tego 艣wiata i sam kszta艂tujesz swoj膮 legend臋. Wszystko to przypomina w za艂o偶eniu serial action-fantasy. Ba! Przecie偶 autorzy gry sami narzucaj膮 tak膮 koncepcje serialu i nawet na karcie postaci zamiast rubryki "kampania" mamy "tytu艂", "sezon" i "odcinek" ;).
Co jest takiego wyj膮tkowego w naszych postaciach? G艂贸wnie to, 偶e maj膮 (cho膰 nie musz膮) przedmiot z nadmetalu - Substancji metalicznej, kt贸ra z niekt贸rymi istotami potrafi rezonowa膰, daj膮c im specjalne moce. Tak偶e system skonstruowany jest tak, by czu膰 by艂o przewag臋 nad typowym ch艂ystkiem, a prawdziwe wyzwania wi膮za艂y si臋 z epickimi potyczkami i heroicznymi wyczynami.

Naprawd臋 musz臋 pochwali膰 ten 艣wiat za system. Jest prosty do b贸lu. Przypomina nieco pierwszego WoDa, ale s膮 pewne r贸偶nice. Oparty jest na ko艣ci k10 i na og贸艂 rzuca si臋 tyloma ko艣膰mi ile ma si臋 rang w testowanej umiej臋tno艣ci i stara si臋 uzyska膰 wynik mniejszy lub r贸wny ilo艣ci rang w atrybucie, kt贸ry najlepiej odpowiada charakterowi wykonywanego testu. Na tym jednym schemacie opiera si臋 w zasadzie ca艂a idea. Reszta to czysty odgryw i dobra zabawa.
Ale to za co musz臋 pochwali膰 system najbardziej to awans. Naprawd臋 nigdy wcze艣niej nie spotka艂em si臋 z systemem, gdzie awans na kolejny poziom by艂by tak 艂atwy, a zarazem sprawia艂 tyle przyjemno艣ci. G艂贸wnie za spraw膮 tego, 偶e tu z ka偶dym awansem czujemy, 偶e nasza posta膰 si臋 rozwija. Ka偶dy level-up niesie ze sob膮 jak膮艣 dodatkow膮 cech臋, w wyra藕ny spos贸b rozbudowuje nasz膮 posta膰, dodaje jej nowe, istotne zdolno艣ci, a zarazem nie ma si臋 wra偶enia, 偶e w ci膮gu kilku awans贸w z zera stajemy si臋 zupe艂nym herosem. Wszystko za spraw膮 mnogo艣ci opcji jakie mamy do wyboru przy awansie, z kt贸rych ka偶da jest r贸wnie istotna. Na pochwa艂臋 zas艂uguje r贸wnie偶 system rozdawania punkt贸w do艣wiadczenia, kt贸ry bierze pod uwag臋 nie tylko ilo艣膰 zabitych wrog贸w i post臋p w fabule, ale tak偶e czy wczuwali艣my si臋 w postacie, jak bardzo kreatywni byli艣my, a nawet, czy dbali艣my o dobr膮 zabaw臋, nie psuj膮c jej z艂ym zachowaniem.

Wszystko to wygl膮da pi臋knie, ale oczywi艣cie nie ma systemu bez wad. Cho膰 nie stanowi膮 one wi臋kszego problemu, to jednak jest ich troch臋, a najwa偶niejsze to:
- prosta mechanika - o ile w wi臋kszo艣ci przypadk贸w jest to zaleta, to jednak 艂atwo prowadzi to do nadu偶y膰. Stosunkowo prosto zrobi膰 posta膰 nie do trafienia lub niszczyciela, rozwalaj膮cego wszystko jednym ciosem. System furii (specjalnej premii aktywowanej, gdy posta膰 wykorzysta jeden z warunk贸w powi膮zanych z jej charakterem) cho膰 ciekawy, potrafi by膰 wr臋cz a偶 za skuteczny (moja posta膰 dzi臋ki niemu w jednej rundzie zada艂a 10 razy wi臋cej obra偶e艅 ni偶 normalnie :shock: ). Trzeb umie膰 trzyma膰 balans
- mechanika dostosowana wy艂膮cznie pod jeden 艣wiat - trzeba to wymieni膰 jako wad臋. Mechanika tej gry napisana zosta艂a pod sw贸j 艣wiat i chc膮c gra膰 w Crystalicum po prostu trzeba u偶ywa膰 艣wiata stworzonego przez tw贸rc贸w gry.
- "p艂ynna fizyka z dupy" - graj膮c w t膮 gr臋 trzeba i艣膰 na wiele ust臋pstw. Je艣li kto艣 lubi naukowe wyja艣nienia, nie znajdzie tu miejsca dla siebie. W tym 艣wiecie wszystko dzia艂a "bo tak". Czasami prowadzi to do absurd贸w w stylu (autentyczna historia): jest "bitwa morska" mi臋dzy dwoma statkami w przestrzeni kosmicznej. Nasz statek oberwa艂 w kad艂ub i zaczyna "ton膮膰" tzn spada膰 w d贸艂 ku planecie. Dlaczego? Czemu dziura w kad艂ubie sprawia 偶e toniemy? Nabieramy powietrza? Nie. Po prostu "bo tak". Lepiej si臋 nie k艂贸ci膰 o to, po ostu gra膰 dalej :).

I tak jest to system wyj膮tkowy. Jedyny w swoim rodzaju. 艢wietna mechanika, dobry klimat Wyspy Skarb贸w i multum mo偶liwo艣ci. Polecam wszystkim. To tylko 1 podr臋cznik w dodatku bardzo intuicyjny i ciekawie napisany, a gwarantuje zabaw臋 na wiele godzin :).

_________________
"Magii si臋 nie pije" (Kruk)
Ch艂eptar
Image


G贸ra
Offline Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Crystalicum
PostWys艂any: Sob, 29 Pa藕 2011, 17:44 
Hiena Forumowa
Awatar u偶ytkownika

Do艂膮czenie: Nie, 11 Mar 2007, 23:32
Posty: 722
Razem z Riciem gram w Crystalicum i potwierdzam jego opini臋! Wyj膮tkowy i ciekawy 艣wiat, prosta przyjemna mechanika, p艂ynno艣膰 rozgrywki to autentyczne zalety tego sytemu.

Pami臋tam ze pierwszy raz zetkn膮艂em si臋 z tym podr臋cznikiem w Empiku kilka lat temu. W pierwszej chwili by艂em zaintrygowany, ale odepchn臋艂o mnie mieszanie fantasy z SF. Nic bardziej mylnego! Jedynym elementem SF w systemie jest sama idea podro偶y miedzygwiezdnych, ale nawet one kompletnie odbiegaj膮 od utartych w tamtym gatunku schemat贸w. 艢wiat ten to rasowe, cho膰 oryginalne, fantasy! Nasz MG Zyggi szybko przekona艂 mnie by w to zagra膰 :D! Cho膰 bez w膮tpienia argumentem by艂 te偶 fakt ze mamy tu dwie grywalne rasy zwierzoludzi - psowatych Kalb贸w oraz kotowatych Ka'Dis ;).

Dorzuci艂bym jeszcze uwag臋 偶e ca艂y podr臋cznik zosta艂 okraszony grafikami w stylu mangowym. Jak wiadomo jest to popularny nurt i pewnie autorzy liczyli 偶e wzbudzi to wi臋ksze zainteresowanie systemem. Kiedy艣 lubowa艂em si臋 w mandze, dzi艣 podchodz臋 do niej sceptycznie. No i same grafiki te偶 by艂y na ro偶nym poziomie. Z drugiej strony obrazki w podr臋czniku to daleka pozycja na li艣cie rzecz na jakie si臋 zwraca si臋 uwag臋 graj膮c w RPG ;).

Ric Simane napisa艂(a):
Chcia艂bym Wam przedstawi膰 Crystalicum - Kryszta艂ow膮 Gr臋 Fabularn膮. Brzmi mo偶e dziwnie, ale uwierzcie mi, jest to jedna z najlepszych gier RPG w jak膮 mia艂em okazj臋 pogra膰. 艢wietna mechanika, niepowtarzalny 艣wiat i wyj膮tkowy klimat tworz膮 razem niesamowit膮 mieszank臋, o kt贸r膮 ci臋偶ko w艣r贸d nat艂oku innych, niejednokrotnie gorszych system贸w.


Hehe... A pami臋tam jaki byle艣 na pocz膮tku bardzo sceptyczny wobec tego systemu ;).

Niestety z tego co s艂ysza艂em gra si臋 nie sprzeda艂a, cho膰 im d艂u偶ej w niego gram tym trudniej mi to poj膮膰. Mo偶e podobnie jak mnie na pocz膮tku, innych te偶 zniech臋ci艂 zbyt niecodzienny na tle kanonu fantasy 艣wiat i mangowa oprawa graficzna (s艂ysza艂em plot臋, 偶e wi臋kszo艣膰 ludzi siedz膮cych w fantasy i RPG nie przepada za anime :P)? No ale przynajmniej nasz MG dzi臋ki temu kupi艂 za p贸艂darmo oryginalny podr臋cznik :D.

Na koniec dodam ciekawostk臋 偶e uniwersum to zaczyna艂o jako karcianka :P.

_________________
Z amunicj膮 jest jak z 偶yciem... Ko艅czy si臋 zbyt szybko...

Zolf / Sars'Dir / Igriz / Stefan Hiena Rych艂o


Ostatnio edytowany przez Confede, Sob, 29 Pa藕 2011, 18:10, edytowano w sumie 1 raz

G贸ra
Offline Profil  
 
 Temat postu: Re: Crystalicum
PostWys艂any: Sob, 29 Pa藕 2011, 17:54 
Zapewne jest czarodziejem
Awatar u偶ytkownika

Do艂膮czenie: 艢ro, 10 Sty 2007, 14:10
Posty: 4259
Miejscowo艣膰: Szczecin
Confede napisa艂(a):
Hehe... A pami臋tam jaki byle艣 na pocz膮tku bardzo sceptyczny wobec tego systemu ;).

Prawda ;). Jednym z powod贸w by艂o to, co sam napisa艂e艣. Oryginalno艣膰 艣wiata stwarza艂a ryzyko, 偶e zaanga偶uje si臋 w co艣, co mi si臋 zwyczajnie nie spodoba. Mimo wszystko Crystalicum nie potrafi stworzy膰 dobrego, pierwszego wra偶enia. Gdy s艂yszymy "statki morskie lataj膮ce w powietrzu mi臋dzy planetami", my艣limy "WTF, co to jest? Jak ja mam si臋 wczu膰 w taki absurd?". Do tego ta mangowa stylizacja, bleeeeh...

Drugim powodem by艂o to, 偶e mia艂em do wyboru albo Crystalicum, albo Neuroshim臋, w kt贸r膮 nie gra艂em od wieeeeelu lat i nadal mam straszn膮 ochot臋 na ni膮 xD.

_________________
"Magii si臋 nie pije" (Kruk)
Ch艂eptar
Image


G贸ra
Offline Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Crystalicum
PostWys艂any: Pi膮, 19 Wrz 2014, 06:56 
艁ysiej膮cy M臋drzec
Awatar u偶ytkownika

Do艂膮czenie: Pon, 29 Pa藕 2007, 11:58
Posty: 2632
Miejscowo艣膰: Z艂oty Stok
Ric, a jak dok艂adnie wygl膮da tam ten rozw贸j postaci? Bo opisywa艂e艣 mi, ale zapomnia艂em cholerka. Punkty do艣wiadczenia za odgrywanie, trzymanie klimatu na sesji itp. przydziela艂o si臋 w dowolne umiej臋tno艣ci i atrybuty, czy jak?

Og贸lnie gra wygl膮da fajnie, jak podr臋cznik b臋dzie w miar臋 tani, to kupi臋 sobie chyba. Ciekawi mnie jak si臋 w to gra, poza tym szukam fajnego heroica, bo chyba dark fantasy nieco mi si臋 mog艂y przeje艣膰. Zw艂aszcza, 偶e znowu gramy w WoD xD

_________________
Kobieta nadzwyczajna od kobiety zwyczajnej r贸偶ni si臋 tym, 偶e kobieta zwyczajna ma tyle rozumu co kura, natomiast kobieta nadzwyczajna, tyle co dwie kury. - Konfucjusz
Fortuna to niesta艂a dziwka zwariowana na punkcie ironii - Konowa艂

Powiedz mi, a zapomn臋. Poka偶 mi, a zapami臋tam. Pozw贸l zrobi膰, a zrozumiem - Konfucjusz

Ka偶dy szczeg贸艂 ma znaczenie - G. Cook
Azat


G贸ra
Offline Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Crystalicum
PostWys艂any: Pi膮, 19 Wrz 2014, 20:14 
Zapewne jest czarodziejem
Awatar u偶ytkownika

Do艂膮czenie: 艢ro, 10 Sty 2007, 14:10
Posty: 4259
Miejscowo艣膰: Szczecin
Po ka偶dej sesji dostaje si臋 Punkty Doskonalenia, kt贸re mo偶na wyda膰 na podniesienie cech lub umiej臋tno艣ci postaci lub zakupienie trik贸w itp. A dostaje si臋 je wedle takiego schematu:
Udzia艂 w sesji: od 2 do 4 w zale偶no艣ci od trudno艣ci sesji.
Kreatywno艣膰: od 2 do 4 w zale偶no艣ci od pomys艂owo艣ci postaci i tego jak ich decyzje wp艂yn臋艂y na sesje
Odgrywanie postaci: od 1 do 2 w zale偶no艣ci od tego jak gracz dobrze wczu艂 si臋 w posta膰
Popis: od 1 do 2 w zale偶no艣ci czy posta膰 zrobi艂a co艣 szczeg贸lnego, co zadziwi艂o innych graczy
Dbanie o wsp贸ln膮 zabaw臋: od 1 do 2 w zale偶no艣ci od tego, czy gracz dba艂 o dobr膮 zabaw臋 na sesji
Szczeg贸lne starania: od 1 do 2 w zale偶no艣ci od tego, czy gracz zrobi艂 co艣 ciekawego, by jeszcze lepiej wp艂yn膮膰 na frajd臋 z sesji, np przyni贸s艂 jedzenie, wydrukowa艂 karty, zrobi艂 rysunek postaci itp.

Innymi s艂owy, osoby kt贸rym nie chce si臋 gra膰 w najgorszym wypadku dostan膮 6 punk贸w za awans, a kto艣, kto dba o dobr膮 zabaw臋, mo偶e ich dosta膰 a偶 16.

Og贸艂em jak ostatnio czyta艂em podr臋cznik to zda艂em sobie spraw臋 z czego艣 charakterystycznego dla Kryszta艂ka, czego w sumie nie wiedzia艂em w innych systemach. W wielu aspektach rozgrywka wykracza poza wyobra偶ony 艣wiat i dotyczy samych graczy. Poza t膮 metod膮 awansowania, kt贸ra skupia si臋 sporo na zachowaniu samych graczy a nie tylko ich postaci w mechanice r贸wnie偶 czasami wymaga si臋 czego艣 od graczy. Na przyk艂ad warunkiem odzyskania punktu szcz臋艣cia dla postaci maj膮cej cech臋 charakteru "powa偶ny" jest, by gracz pozosta艂 niewzruszony w sytuacji, gdy ca艂a reszta graczy b臋dzie pok艂ada膰 si臋 ze 艣miechu. Lub zasada m贸wi膮ca, 偶e gracz mo偶e omin膮膰 jeden rzut na rzucanie zakl臋cia, je艣li przygotuje rymowank臋, kt贸r膮 musi bezb艂臋dnie wyrecytowa膰 z pami臋ci, lub inaczej zakl臋cie si臋 nie uda.

Podr臋cznik z tego co pami臋tam jest tani. I polecam, bo to heroic pe艂n膮 g臋b膮, do tego bardzo fajny i mechanika podobna do WoDa.

_________________
"Magii si臋 nie pije" (Kruk)
Ch艂eptar
Image


G贸ra
Offline Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Crystalicum
PostWys艂any: Pi膮, 19 Wrz 2014, 20:24 
W艂ochata dzidzia
Awatar u偶ytkownika

Do艂膮czenie: Wto, 29 Kwi 2008, 13:14
Posty: 1813
Miejscowo艣膰: Pozna艅
Bardzo fajny motyw. W sumie powinna tu teraz wynikn膮膰 dyskusja, gdzie si臋 powinny ko艅czy膰 kompetencje gracza a zaczyna膰 kompetencje postaci i vice versa, ale to co opisa艂e艣 to naprawd臋 艣wietnie rozwi膮zanie - jest balans mi臋dzy tymi wymienionymi kompetencjami i to idealnie roz艂o偶ony.

_________________
Wioska Anduina stan臋艂a otworem dla podr贸偶nik贸w i awanturnik贸w - zawitaj do niej czym pr臋dzej!


G贸ra
Offline Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Crystalicum
PostWys艂any: Pi膮, 19 Wrz 2014, 20:32 
Zapewne jest czarodziejem
Awatar u偶ytkownika

Do艂膮czenie: 艢ro, 10 Sty 2007, 14:10
Posty: 4259
Miejscowo艣膰: Szczecin
No masz racj臋. Chyba tw贸rcy Crystalicum podeszli do tego od podstaw i wyszli z zalo偶enia, 偶e celem gry jest dobra zabawa i stanowi ona jej wa偶ny element. Tak wi臋c od graczy przede wszystkim oczekuje si臋 dobrej zabawy i nagradza si臋 ich za to.

Kurde mo偶e jednak za艂o偶臋 temat o tym.

_________________
"Magii si臋 nie pije" (Kruk)
Ch艂eptar
Image


G贸ra
Offline Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Crystalicum
PostWys艂any: Sob, 20 Wrz 2014, 17:39 
Typowy leming
Awatar u偶ytkownika

Do艂膮czenie: Nie, 08 Sty 2012, 17:02
Posty: 1294
Miejscowo艣膰: 艁贸d藕
Ptakuba napisa艂(a):
Bardzo fajny motyw. W sumie powinna tu teraz wynikn膮膰 dyskusja, gdzie si臋 powinny ko艅czy膰 kompetencje gracza a zaczyna膰 kompetencje postaci i vice versa, ale to co opisa艂e艣 to naprawd臋 艣wietnie rozwi膮zanie - jest balans mi臋dzy tymi wymienionymi kompetencjami i to idealnie roz艂o偶ony.
Mnie si臋 wydaje 偶e nawet przesadzony w drug膮 stron臋 - kto艣 mo偶e mie膰 problemy z wys艂awianiem si臋, albo nawet z艂y dzie艅 i przek艂ada si臋 to na osi膮gni臋cia jego postaci... 偶e nie wspominaj膮c i偶 imersja b臋dzie w takiej sytuacji zdecydowanie mniejsza (no, powinna by膰, nie gra艂em to nie wiem na 100% :D )

_________________
Do not follow where the path may lead 鈥 go instead where there is no path and leave a trail.

Danger? Hah! I walk on the wild side! I laugh in the face of danger! Ha! Ha! Ha!

Wioska: Senzavir "Aval" Seremeneth
Magiczny Spisek: Nasira Hariri


G贸ra
Offline Profil  
 
 Temat postu: Re: Crystalicum
PostWys艂any: Sob, 20 Wrz 2014, 18:04 
Zapewne jest czarodziejem
Awatar u偶ytkownika

Do艂膮czenie: 艢ro, 10 Sty 2007, 14:10
Posty: 4259
Miejscowo艣膰: Szczecin
StraySoul napisa艂(a):
kto艣 mo偶e mie膰 problemy z wys艂awianiem si臋, albo nawet z艂y dzie艅 i przek艂ada si臋 to na osi膮gni臋cia jego postaci...

Jak ma z艂y dzie艅 i nie chce mu si臋 gra膰, to po co w og贸le gra? xD Nikt go nie zmusza. A je艣li kto艣 nie umie si臋 wys艂awia膰 bo ma jak膮艣 wad臋 wymowy czy co艣, to chyba MG we藕mie to pod uwag臋.
StraySoul napisa艂(a):
偶e nie wspominaj膮c i偶 imersja b臋dzie w takiej sytuacji zdecydowanie mniejsza

Nie przypominam sobie, by ktokolwiek u nas mia艂 z tym problem :)

_________________
"Magii si臋 nie pije" (Kruk)
Ch艂eptar
Image


G贸ra
Offline Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Crystalicum
PostWys艂any: Sob, 20 Wrz 2014, 19:28 
Typowy leming
Awatar u偶ytkownika

Do艂膮czenie: Nie, 08 Sty 2012, 17:02
Posty: 1294
Miejscowo艣膰: 艁贸d藕
Ric Simane napisa艂(a):
Jak ma z艂y dzie艅 i nie chce mu si臋 gra膰, to po co w og贸le gra? xD
Bo nast臋pny termin w kt贸rym wszystkim b臋dzie pasowa膰 jest za trzy tygodnie, a twoja posta膰 jest kluczowa dla intrygi...

_________________
Do not follow where the path may lead 鈥 go instead where there is no path and leave a trail.

Danger? Hah! I walk on the wild side! I laugh in the face of danger! Ha! Ha! Ha!

Wioska: Senzavir "Aval" Seremeneth
Magiczny Spisek: Nasira Hariri


G贸ra
Offline Profil  
 
 Temat postu: Re: Crystalicum
PostWys艂any: Sob, 20 Wrz 2014, 22:11 
Zapewne jest czarodziejem
Awatar u偶ytkownika

Do艂膮czenie: 艢ro, 10 Sty 2007, 14:10
Posty: 4259
Miejscowo艣膰: Szczecin
To czeka si臋 te 3 tygodnie lub m贸wi si臋 "trudno" i gra si臋 bez tej osoby.

Schodzimy na off-top.

_________________
"Magii si臋 nie pije" (Kruk)
Ch艂eptar
Image


G贸ra
Offline Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Crystalicum
PostWys艂any: Pon, 22 Wrz 2014, 07:52 
艁ysiej膮cy M臋drzec
Awatar u偶ytkownika

Do艂膮czenie: Pon, 29 Pa藕 2007, 11:58
Posty: 2632
Miejscowo艣膰: Z艂oty Stok
No jak dla mnie to jest super pomys艂. O ile odgrywanie ka偶dej czynno艣ci i umiej臋tno艣ci, jak膮 posiada posta膰 jest bezsensem, o tyle takie rzeczy, kt贸re ka偶dy potrafi, mo偶na spokojnie wykonywa膰. I bardzo fajnie, 偶e ten system tak do tego podchodzi. Bo troch臋 jest tak, 偶e gracze dziel膮 si臋 na aktywnych i pasywnych na sesji. I tutaj mo偶na by艂o by sprawi膰, 偶e ka偶dy jest aktywny. 艢wietny motywator, aby ci, co zawsze siedz膮 cicho na sesjach, odzywali si臋 r贸wnie cz臋sto.

No Ric, ja bym to przeni贸s艂 chyba do osobnego tematu.

_________________
Kobieta nadzwyczajna od kobiety zwyczajnej r贸偶ni si臋 tym, 偶e kobieta zwyczajna ma tyle rozumu co kura, natomiast kobieta nadzwyczajna, tyle co dwie kury. - Konfucjusz
Fortuna to niesta艂a dziwka zwariowana na punkcie ironii - Konowa艂

Powiedz mi, a zapomn臋. Poka偶 mi, a zapami臋tam. Pozw贸l zrobi膰, a zrozumiem - Konfucjusz

Ka偶dy szczeg贸艂 ma znaczenie - G. Cook
Azat


G贸ra
Offline Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Crystalicum
PostWys艂any: Sob, 03 Sty 2015, 16:43 
Brodaty starzec
Awatar u偶ytkownika

Do艂膮czenie: Wto, 20 Lut 2007, 11:59
Posty: 2789
Miejscowo艣膰: Solstheim <3
ostatnio grali艣my i by艂o sympatycznie. mia艂em gnoma mekanika i dzi臋ki relatywnie du偶ej znajomo艣ci 艣wiata i rasy najlepiej z dru偶yny si臋 wczu艂em. MG dobrze budowa艂 nastr贸j z pomoc膮 bogatego zbioru muzyki, a scena z fina艂owym bossem, mi贸d i orzeszki!

problemem by艂 czas potrzebny do zrobienia postaci, co wynika艂o z dw贸ch czynnik贸w: ma艂o intuicyjne zasady (bo du偶o do wybierania i odczytania i sprawdzenia) oraz ma艂o przemy艣lane rozmieszczenie tre艣ci (du偶o szukania). no i s艂aba znajomo艣膰 ras, bo ka偶dy musia艂 wys艂ucha膰 opis贸w, 偶eby wiedzie膰 w co si臋 pcha.

_________________
Image
~:[ Idvar Trondsson Hurd ]:~


G贸ra
Offline Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Crystalicum
PostWys艂any: Sob, 03 Sty 2015, 18:47 
Zapewne jest czarodziejem
Awatar u偶ytkownika

Do艂膮czenie: 艢ro, 10 Sty 2007, 14:10
Posty: 4259
Miejscowo艣膰: Szczecin
Idvar Hurd napisa艂(a):
problemem by艂 czas potrzebny do zrobienia postaci, co wynika艂o z dw贸ch czynnik贸w: ma艂o intuicyjne zasady (bo du偶o do wybierania i odczytania i sprawdzenia)

W sumie jak si臋 je ju偶 pozna, to nie s膮 ma艂o intuicyjne. Ale no masz racj臋, system ten ma od groma takich dodatk贸w do postaci do wybrania. Triki, zalety, wady, nadmetal, a czasem o kryszta艂y dojd膮 do tego. Przebicie si臋 przez to nie jest 艂atwe. I no trzeba to stwierdzi膰, system ten nie nadaje si臋 do jednostrza艂贸wek... A tak偶e uproszczona metoda tworzenia postaci jest nieco z dupy :E (cho膰 nadal my艣l臋, 偶e oszcz臋dzi艂a nam nieco czasu).

Teraz te偶 widz臋, 偶e nale偶a艂oby zmieni膰 zasad臋 dotycz膮c膮 startowych trik贸w. Jak dla mnie na start powinno si臋 mie膰 minimum dwa, w tym co najmniej jedn膮 akcj臋 trikow膮, bo inaczej trzeba czeka膰 z furi膮 (nie powiedzia艂em tego, 偶e gdy raz si臋 wpadnie w furi臋, to mo偶na j膮 od艂o偶y膰 na potem, a偶 zajdzie stosowna okazja do wykorzystania jej na tym, co t膮 furi臋 spowodowa艂o.

Idvar Hurd napisa艂(a):
oraz ma艂o przemy艣lane rozmieszczenie tre艣ci (du偶o szukania).

Tak, podr臋cznik wcale nie u艂atwia odszukania czegokolwiek. Za ma艂o w nim tabel, a za du偶o czystego tekstu. Najgorszy pod tym wzgl臋dem jest rozdzia艂 o walce, gdzie z masy ma艂o osobnej tre艣ci trzeba dowiadywa膰 si臋 rzeczy, kt贸re a偶 prosz膮 si臋, by je wyt艂u艣ci膰 i umie艣ci膰 w osobnej ramce.
Idvar Hurd napisa艂(a):
MG dobrze budowa艂 nastr贸j z pomoc膮 bogatego zbioru muzyki, a scena z fina艂owym bossem, mi贸d i orzeszki!

Dzi臋ki :D No z bossem te偶 mia艂em zabaw臋.

_________________
"Magii si臋 nie pije" (Kruk)
Ch艂eptar
Image


G贸ra
Offline Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Crystalicum
PostWys艂any: Nie, 04 Sty 2015, 09:16 
艁ysiej膮cy M臋drzec
Awatar u偶ytkownika

Do艂膮czenie: Pon, 29 Pa藕 2007, 11:58
Posty: 2632
Miejscowo艣膰: Z艂oty Stok
Ano, mnie si臋 r贸wnie偶 podoba艂a ta sesja. 艢wiat ma bardzo fajny klimat, cho膰 po jednej sesji ci臋偶ko si臋 jako艣 strasznie wczu膰 nie znaj膮c go w og贸le. Gra艂em sobie smoczym krasnoludem i te偶 ci臋偶ko by艂o si臋 wczu膰. 艢wiat jest w og贸le bardzo ciekawy, ma fajne smaczki, jest ogromny i mo偶na na nim zrobi膰 praktycznie wszystko. Szkoda tylko, 偶e wymaga od gracza przeczytania ca艂ego podr臋cznika, 偶eby z sensem stworzy膰 posta膰 no i wczu膰 si臋 w klimat.
Mechanika ma wady i zalety, powiedzia艂 bym, 偶e jest do艣膰 kontrowersyjna. Tworzenie postaci jest d艂u偶sze ni偶 w DnD, wi臋c dla mnie ju偶 jest na starcie niegrywalna. No ale jak ju偶 si臋 przez to cz艂owiek przebije, to samo granie polega tylko na bardzo prostych rzutach i praktycznie braku jakiegokolwiek liczenia. Prosta, lekka i przyjemna w graniu, cho膰 nie wiem jak w prowadzeniu. Lekkim minusem s膮 te wszystkie zalety, bonusy rasowe, nadmetal, tricki i cechy, o kt贸rych trzeba pami臋ta膰 podczas grania co one nam daj膮, a przy ich ilo艣ci jest to problematyczne. To z drugiej strony czyni t臋 mechanik臋 ciekaw膮.
Jedna rzecz, kt贸rej nie rozumiem i uwa偶am za skomplikowan膮 nawet podczas rozgrywki to magia. Nie wiem jak dzia艂a i wygl膮da przera偶aj膮co.

Tak czy inaczej ca艂o艣膰 oceniam na plus, naprawd臋 fajny 艣wiat i system, ch臋tnie pogra艂 bym sobie w to wi臋cej sesji :)

_________________
Kobieta nadzwyczajna od kobiety zwyczajnej r贸偶ni si臋 tym, 偶e kobieta zwyczajna ma tyle rozumu co kura, natomiast kobieta nadzwyczajna, tyle co dwie kury. - Konfucjusz
Fortuna to niesta艂a dziwka zwariowana na punkcie ironii - Konowa艂

Powiedz mi, a zapomn臋. Poka偶 mi, a zapami臋tam. Pozw贸l zrobi膰, a zrozumiem - Konfucjusz

Ka偶dy szczeg贸艂 ma znaczenie - G. Cook
Azat


G贸ra
Offline Profil E-mail  
 
Wy艣wietl posty z poprzednich:  Sortuj wed艂ug  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 15 posty(贸w) ] 

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina


Kto jest na forum

U偶ytkownicy przegl膮daj膮cy to forum: Brak zarejestrowanych u偶ytkownik贸w oraz 1 go艣膰


Nie mo偶esz zak艂ada膰 nowych temat贸w na tym forum
Nie mo偶esz odpowiada膰 w tematach na tym forum
Nie mo偶esz edytowa膰 swoich post贸w na tym forum
Nie mo偶esz usuwa膰 swoich post贸w na tym forum
Nie mo偶esz dodawa膰 za艂膮cznik贸w na tym forum

Szukaj:
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group