Witaj, Nieznajomy

Forum wykorzystuje tzw. mechanizm ciasteczek (ang. cookies). U偶ywaj膮c forum wyra偶asz zgod臋 na ich przechowywanie w pami臋ci przegl膮darki i twojego komputera. Je偶eli nie zgadzasz si臋 na ich wykorzystanie, zmie艅 ustawienia przegl膮darki.

Ostatnia wizyta: Obecny czas: Sob, 08 Sie 2020, 04:27


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 2 posty(贸w) ] 
Autor Wiadomo艣膰
 Temat postu: Postacie zaawansowane, a klimat
PostWys艂any: 艢ro, 02 Sty 2013, 15:18 
艁ysiej膮cy M臋drzec
Awatar u偶ytkownika

Do艂膮czenie: Pon, 29 Pa藕 2007, 11:58
Posty: 2632
Miejscowo艣膰: Z艂oty Stok
Graj膮c w Warhammera od jakich艣 5-6 lat, jedynie dwa razy dotar艂em do trzeciej profesji. Do drugiej zdarza艂o si臋 wi臋cej, ale te偶 w granicach rozs膮dku. Wszystko wynika艂o z tego, 偶e rzadko nasze postacie prze偶ywa艂y wi臋cej ni偶 2-3 sesje, lub te偶 nam si臋 nie chcia艂o dalej gra膰, zmieniali艣my koncepcje, albo by艂a zbyt d艂uga przerwa w graniu i nie by艂o sensu ci膮gn膮膰. Z tego wzgl臋du nie mam wiele do艣wiadcze艅 w grze zaawansowanymi postaciami.

Pierwszy raz, kiedy dotarli艣my do mistrzostwa, grali艣my jakie艣 dwa lata co jaki艣 czas. Mistrz gry raczej by艂 hojny w pedekach i rozw贸j postaci by艂 bardzo dynamiczny. Wszystko by艂o ok, lecz by艂o jedno ale. Mieli艣my zbyt du偶o pieni臋dzy. Nasze postacie by艂 pot臋偶ne i jako dru偶yna ci臋偶ko by艂o z nami zadrze膰, ale pieni膮dze zrobi艂y z nas prawie niezniszczalnych. Przez to gra mocno straci艂a na klimacie, gdy偶 w zasadzie w og贸le nie czuli艣my strachu, a nasze cele i zadania by艂y ju偶 prawie wagi pa艅stwowej. Wszyscy w贸wczas jednog艂o艣nie przyj臋li koniec kampanii.

Drugi raz jest teraz. Do trzecich profesji dochodzili艣my ostatnie dwa lata w naprawd臋 ci臋偶kich sesjach i dzi臋ki temu lepiej czu膰 smak zwyci臋stwa. Rozw贸j by艂 ma艂o dynamiczny, prawie w og贸le si臋 go nie zauwa偶a艂o, ale jak spojrze膰 wstecz na sam pocz膮tek, dopiero wtedy to wida膰. Nasze postacie nie maj膮 nawet 1/10 z艂ota co podczas poprzedniej kampanii, jednak nawet za te 100-200 koron mo偶na kupi膰 tyle, 偶eby znacznie zwi臋kszy膰 swoj膮 prze偶ywalno艣膰. Gra jest znacznie bardziej klimatyczna, ale wci膮偶 czu膰 pot臋g臋 postaci, wy偶szo艣膰 nad innymi. Ale c贸偶, po to w艂a艣nie m臋czyli艣my si臋 tak d艂ugi czas, 偶eby zebra膰 teraz tego plony.

Po tych dw贸ch kampaniach zauwarzy艂em kilka element贸w mechaniki/艣wiata, kt贸re mog膮 si臋 przyda膰 komu艣 podczas rozpoczynania d艂ugiej kampanii.
A mianowicie kasta kap艂an贸w i czarodziei jest na pocz膮tku bardzo s艂aba, nie ma co tego ukrywa膰, jednak na trzeciej profesji i wy偶ej s膮 to w艂a艣nie ci nie艣miertelni. Nawet jak nie maj膮 przy sobie nic pr贸cz przepaski na biodra, potrafi膮 zrobi膰 wi臋cej ni偶 jakakolwiek inna posta膰. Bo ja graj膮c wojownikiem, by艂em co prawda w stanie pokona膰 3-4 przeciwnik贸w na raz, nawet mog艂em obej艣膰 si臋 bez wi臋kszych ran, ale ka偶dy kolejny przeciwnik to ju偶 by艂a w zasadzie dla mnie 艣mier膰. Zwiadowca mia艂 znacznie lepiej, by艂 szybki, zwinny, m贸g艂 uciec i ukry膰 si臋, strzela膰 z dachu/drzewa. Dla niego zabicie 5-6 wojownik贸w, to nie by艂 problem. Gorzej je艣li przeciwnik mia艂 r贸wnie偶 strzelc贸w.
S膮 to osi膮gni臋cia bardzo du偶e jak na Warhammera, ale tak naprawd臋 dopiero na tym poziomie poznaje si臋 warto艣膰 ekwipunku. Niby nie znajdziemy tutaj broni magicznych, ani pancerzy(przynajmniej nie tak 艂atwo), ale wystarcz膮 te zwyk艂e, aby posta膰 sta艂a si臋 dwa-trzy razy pot臋偶niejsza.

Ja gra艂em dru偶ynowym tankiem i gdyby nie prawie pe艂na p艂yta, dobra tarcza i miecz, to nie wiem, czy by艂bym w stanie pokona膰 wi臋cej ni偶 dw贸ch przeciwnik贸w na raz. A to jest poziom pierwszej profesji z dobrym sprz臋tem. Zwiadowca ma si臋 lepiej. W zasadzie wystarczy mu 艂uk, by zasiec tylu bez pancerza i innych wspomagaczy(mikstur, lepszej broni, pu艂apek, itd.). Najlepiej ma kap艂an/czarodziej. Czarodziej posiada na tym etapie czary zdolne zabi膰 3-4 przeciwnik贸w na raz, b膮d藕 inne nieofensywne, kt贸re mog膮 pozwoli膰 robi膰 znakomitte pu艂apki, aby inni mogli 艂atwo zabi膰 wroga. Kap艂ani z kolei maj膮 tak ogromne powa偶anie w spo艂ecze艅stwie, 偶e wystarczy jedno dobre kazanie i maj膮 tyle os贸b, aby poradzi膰 sobie z ka偶dym problemem. I robi膮 to niezale偶nie od stanu kiesy, cho膰 przyznaj臋, 偶e na pewno im pomaga odpowiedni str贸j.
Kompletnie uzale偶niona od got贸wki jest z kolei szlachta, kt贸ra mo偶e du偶o, ale potrzeba im zap艂aty za przys艂ugi.

Dochodz臋 wi臋c do wniosku, 偶e problemem zaawansowanych postaci nie jest to, 偶e s膮 pot臋偶ne same w sobie, tylko to, jaki posiadaj膮 maj膮tek. Nawet dynamiczny rozw贸j i 500 PD na sesj臋 nie musi burzy膰 klimatu i grywalno艣ci, je艣li MG b臋dzie trzyma艂 graczy przy odpowiednim stanie pieni臋dzy. Nie da si臋 oczywi艣cie robi膰 tego przez ca艂y czas, bo s膮 wymagania i je艣li dworzanin nie zarobi gdzie艣 1000 koron, to arystokrat膮 nie zostanie, ale czasami trzeba pozwoli膰 graczom na chwile rado艣ci.
Jednak s膮dz臋, 偶e brak pieni臋dzy, to nie jedyny spos贸b na utrzymanie dobrego klimatu pot臋偶nych bohater贸w, a mo偶e da si臋 go utrzyma膰 mimo to? Ma kto艣 jaki艣 pomys艂?

_________________
Kobieta nadzwyczajna od kobiety zwyczajnej r贸偶ni si臋 tym, 偶e kobieta zwyczajna ma tyle rozumu co kura, natomiast kobieta nadzwyczajna, tyle co dwie kury. - Konfucjusz
Fortuna to niesta艂a dziwka zwariowana na punkcie ironii - Konowa艂

Powiedz mi, a zapomn臋. Poka偶 mi, a zapami臋tam. Pozw贸l zrobi膰, a zrozumiem - Konfucjusz

Ka偶dy szczeg贸艂 ma znaczenie - G. Cook
Azat


G贸ra
Offline Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Postacie zaawansowane, a klimat
PostWys艂any: 艢ro, 19 Lut 2020, 00:34 
Przybysz
Awatar u偶ytkownika

Do艂膮czenie: Wto, 16 Lip 2019, 08:31
Posty: 10
Miejscowo艣膰: Lublin
A mo偶e by tak nieco odwr贸ci膰 rozumowanie - czemu utrzymywa膰 graczy na niskim poziomie, dajmy im by膰 bogatymi! A mo偶e by tak, maj膮c posta膰 gracza bardzo zamo偶nego, do艣wiadczonego, wp艂ywowego, s艂awnego - odpowiedzie膰 na pytanie: czego mo偶e chcie膰 kto艣, kto ma wszystko? Czy to nie jest kreatywne wyzwanie, stworzy膰 taki scenariusz?


G贸ra
Offline Profil E-mail  
 
Wy艣wietl posty z poprzednich:  Sortuj wed艂ug  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 2 posty(贸w) ] 

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina


Kto jest na forum

U偶ytkownicy przegl膮daj膮cy to forum: Brak zarejestrowanych u偶ytkownik贸w oraz 1 go艣膰


Nie mo偶esz zak艂ada膰 nowych temat贸w na tym forum
Nie mo偶esz odpowiada膰 w tematach na tym forum
Nie mo偶esz edytowa膰 swoich post贸w na tym forum
Nie mo偶esz usuwa膰 swoich post贸w na tym forum
Nie mo偶esz dodawa膰 za艂膮cznik贸w na tym forum

Szukaj:
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group