Anduina
./forum.php?sid=ed43e3ac19d495d81e5aba14f7507515

Takie sobie blenderowanie
http://anduina.pl/viewtopic.php?f=29&t=2336
Strona 1 z 1

Autor:  Rasalom [ Sob, 29 Sie 2015, 17:51 ]
Temat postu:  Takie sobie blenderowanie

Postanowiłem podzielić się niedawno zrobionymi modelami. Wszystkie są lo-poli... No. Mniej więcej... :roll:
(i jeszcze bez tekstur. Teksturowanie mi po prostu nie idzie...)

Image YF-22 Barracuda [fighter/bomber]

ImageShurien Gunship [cutter]

ImageRimward Merc [corvette]

ImageShenron Agressor [frigate]

ImageDDX [destroyer]

ImageBehemoth [dreadnought]

ImageAurigo [Heavy Cargo Lifter]

Autor:  Hrothgar Heavenlight [ Sob, 29 Sie 2015, 18:22 ]
Temat postu:  Re: Takie sobie blenderowanie

Nie mam konta na skeczfab.

Autor:  YavinLeCretin [ Sob, 29 Sie 2015, 21:14 ]
Temat postu:  Re: Takie sobie blenderowanie

U mnie identycznie - przerzuć rendery\screeny na imgura :)

Autor:  Rasalom [ Nie, 30 Sie 2015, 05:50 ]
Temat postu:  Re: Takie sobie blenderowanie

Spróbujcie teraz (nie były opublikowane (^.^)'
Dorzuciłem szkriny z DXViewera (ale to nie to samo co możliwość obaczenia modelu z każdej strony, jak na skeczfabie...)
Jeśli wraz nie działa... Kurczę, Anduina nie obsługuje embeda ze skeczfaba...
Może Fejsbook? Na coś w końcu to konto może się przydać...
...Tylko jak to cholerstwo działa..?

Autor:  Hrothgar Heavenlight [ Nie, 30 Sie 2015, 08:46 ]
Temat postu:  Re: Takie sobie blenderowanie

Merc wyglądem przypomina (oczywiście ledwo, bo to proste modele) okręciki Klingonów czy Romulan.

Destroyer zaś przypomina mi Star Wolvowy pancernik klasy Stalingrad.

Image

Autor:  Rasalom [ Nie, 30 Sie 2015, 09:00 ]
Temat postu:  Re: Takie sobie blenderowanie

Niżczyciel... własciwie to splagiatowałem nieco z USG O'Bannona...




Nic na to nie poradzę. Podoba mi się jego sylwetka i już...

Autor:  StraySoul [ Pon, 31 Sie 2015, 22:23 ]
Temat postu:  Re: Takie sobie blenderowanie

Skeczfab już działa bez rejestracji ;)

Fajne, choć trochę za dużo polygonów marnujesz na silniki - tam by się przydało zrobić teksturę z bumpem/normalem a nie detale w samej siatce. Unwraping modelu do teksturowania to strasznie żmudne przedsięwzięcie, ale na szczęście współcześnie istnieją narzędzia które robią to automatycznie. Nie jest to rozwiązanie idealne, marnują trochę miejsca na teksturze, ale zamiast się rąbać z tym parę godzin mogą to zrobić w parę minut. A potem już tylko trzeba porysować na teksturach ;)

Autor:  Rasalom [ Wto, 01 Wrz 2015, 05:32 ]
Temat postu:  Re: Takie sobie blenderowanie

Myślałem że to o ilość wierzchołków chodzi.
Tylko 2 razy przekroczyłem budżet na nie. W przypadku dreadnoughta i transportowca (u mnie nie ma stricte kolonizatorów - buduje się Centrum kolonii, które jest fabryką budynków i kosmoportem w jednym i takim transportowcem dostarcza się na planetę. Buduje habitat i wtedy można przetransportować populację liniowcami), więc transportowiec musi być też VTOL-em. (to i dałem mu 4 (w przyszłości) obrotowe gondole z trubo-jetami do startu i lądowań na planetach.
Więc kiedy sylwetka była już gotowa, a wciąż miałem poniżej 900 wierzchołków, to sobie pozwalałem na takie silniki. (poza tym Rimward Merc ma lo-poli silniki i wyglądają bleh...)

Potem musiałem redukować, naturalnie, ale... No.

Autor:  StraySoul [ Wto, 01 Wrz 2015, 21:10 ]
Temat postu:  Re: Takie sobie blenderowanie

Rasalom napisał(a):
Myślałem że to o ilość wierzchołków chodzi.
Jeżeli do gier, to trójkątów a nie wierzchołków. Więcej nawet - dobrze by było żeby model był "zamknięty", tzn. żeby każda krawędź (ang. edge) dzieliła dokładnie dwa trójkąty. Wtedy można się bawić w Stencil Shadowcasting który wygląda ekstra, a jest relatywnie tani obliczeniowo. W 3ds maxie jest narzędzie do wykrywania które krawędzie nie spełniają tego warunku (STL Check) ;)

Autor:  Rasalom [ Pon, 17 Kwi 2017, 15:11 ]
Temat postu:  Re: Takie sobie blenderowanie

Dragonclaw

Najnowsza wersja Smoczego Pazura...
Bez tekstur, z podstawowymi materiałami (tekstury za Chiny ludowe mi nie wychodzą).

Przydałby się ActiveX, co by działanie ruchomych części zademonstrować, ale...

Strona 1 z 1 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/